Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث ۶۶ پایگاه اورژانس همدان برای امدادرسانی به مصدومان تجهیز شد

۶۶ پایگاه اورژانس همدان برای امدادرسانی به مصدومان تجهیز شد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همزمان با اجرای طرح زمستانی ۴۰ پایگاه جاده ای، ۲۵ پایگاه شهری و یک پایگاه امدادهوایی برای امدارسانی سریع به مصدومان تجهیز و آماده شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا شکوهی بیان کرد: ۹۰ دستگاه آمبولانس، چهاردستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در طرح زمستانی امدادرسانی می کنند.

وی اضافه کرد: خودروهای مورد استفاده در جاده ها به لاستیک یخ شکن مجهز شد همچنین از خودروهای کمک دار در پایگاه های واقع در مناطق کوهستانی، سخت گذر و گردنه های برفگیر استفاده شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: با وجود فرسودگی برخی از خودروهای آمبولانس این استان اما آنها اورهال(بازآماد) شده و این فرسودگی مانع از خدمت رسانی نشده است.

شکوهی افزود: طبق قانون اورژانس، باید حداقل در ۸۰ درصد ماموریت های جاده ای، آمبولانس اورژانس در زیر ۱۵ دقیقه و در عملیات های شهری زیر هشت دقیقه بر سر بالین مصدوم یا بیمار حضور یابند که این زمان طلایی در همدان رعایت شده است.

وی بیان کرد: اورژانس همدان دارای ۲ دستگاه اتوبوس یکی برای حمل بیمار و دیگری مجهز به اتاق عمل است تا در شرایط اضطراری از آنها استفاده لازم صورت گیرد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از اولویت های اورژانس برای سال جاری راه اندازی هفت پایگاه جدید اورژانس است که در صورت تامین آمبولانس و جذب نیروی مورد نیاز، امکان افزایش پایگاه های اورژانس در استان فراهم می شود.

شکوهی اظهار کرد: هر پایگاه اورژانس دارای یک دستگاه آمبولانس است و به ازای هر سه پایگاه یک آمبولانس پشتیبان پیش بینی شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن