Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث آغاز رزمایش طرح زمستانی پلیس راه در همدان

آغاز رزمایش طرح زمستانی پلیس راه در همدان

رزمایش طرح زمستانی پلیس راه از امروز در استان همدان آغاز شد و تا روز ۲۰ اسفندماه نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش "همدان نیوز"، ظهر امروز رزمایش طرح زمستانی پلیس راه با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان استاندار، فرمانده انتظامی و جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد در میدان صبحگاه ستاد انتظامی استان برگزار شد.

این طرح قرار است در راه‌های ارتباطی استان همدان با مشارکت پلیس راه و راهور، راهداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس و امداد خودرو طی ایام زمستان اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم عوامل اجرای طرح زمستانی را در تامین آرامش برای مردم مهم دانست و اظهار کرد: افرادی در اوج سرما مجبور به مسافرت هستند که به خاطر وجود نیروهایی خدوم در طرح زمستانی نگران مسدود شدن راه نیستند.

آیت‌‌الله حبیب‌الله شعبانی گفت: رانندگان و مسافران در صورت مواجهه با مشکلاتی با مشاهده تیم‌های پلیس، راهداری و دیگر نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در جاده‌ها احساس امنیت و آرامش می‌کنند که حائز اهمیت است.

استاندار همدان نیز به اقدامات اثرگذار در کاهش نقاط حادثه‌خیز در استان اشاره کرد و گفت: از برکات سفر رئیس جمهور به استان همدان اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال در رفع نقاط حادثه‌خیز بوده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه نیمی از نقاط حادثه‌خیز استان تا پایان امسال رفع و ایمن‌سازی می‌شود  گفت: خوشبختانه راهداری برای رفع نقاط حادثه‌خیز خوب عمل کرده است.

وی به اقدامات صورت گرفته طی اربعین امسال در راه‌های استان اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش ترددها و تردد ۲۲ میلیون دستگاه خودرو در کمتر از دو هفته از مسیرهای ارتباطی استان اما خوشبختانه شمار سوانح نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی بوده است

استاندار همدان بیان کرد: کاهش ۳۵ درصدی سوانح رانندگی و ۱۱ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای با وجود افزایش شمار خودروها و رانندگان شایسته قدردانی است که موجب شد کسب رتبه اول کشور توسط پلیس راه استان همدان نیز کسب شود.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با بیان اینکه ۳۲ دستگاه نقش اثرگذار در ایمنی ترافیک دارند و حائز اهمیت است اظهار کرد: انسجام و هماهنگی بین بخشی باعث شده که پلیس راه همدان رتبه نخست کشوری را در کاهش سوانح و برخورد با جرائم و تخلفات کسب کند.

سردار سلمان امیری فرهنگسازی در حوزه ترافیک را مهم دانست و گفت: بی‌توجهی رانندگان به این موضوع یاعث افزایش شمار سوانح فوتی و جرحی به ویژه در زمستان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان به خصوص در فصل زمستان عنوان کرد: امیدواریم عملیات ساخت پاسگاه پلیس راه جاده تویسرکان - کرمانشاه و مسیر سوباشی با حمایت‌های استاندار همدان به زودی آغاز شود.

رئیس پلیس راه استان همدان نیز اظهار کرد: ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای پلیس راه در قالب طرح زمستانی تا ۲۰ اسفندماه مسئولیت ایمن‌سازی راه‌ها برای تردد مسافران را بر عهده دارند.

علی فکری با اشاره به اینکه قرار گرفتن همدان در مسیر تردد مسافران بسیاری از استانها و برخورداری از شرایط خاص گفت: وجود گردنه‌های متعدد و برفگیر از جمله اسدآباد، آوج و همه کسی نشان از حساسیت فعالیت در راه‌های همدان دارد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس راه در طرح زمستانی با ۱۰۲ دستگاه دوربین پلاک‌خوان و ۲۷ دستگاه دوربین نظارتی مسیرها را رصد می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه امسال ۱۸۵ میلیون تردد خودرو از مسیرهای استان به ثبت رسیده است گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ میلیون تردد در جاده‌ها افزایش داشته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن