Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث اعمال قانون خودروهای بدون معاینه فنی در همدان سه برابر شد

اعمال قانون خودروهای بدون معاینه فنی در همدان سه برابر شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: اعمال قانون خودروهای بدون معاینه فنی در هشت ماهه سال گذشته در استان سه هزار و ۵۳۰ مورد بود که امسال سه برابر افزایش داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ غلامعلی همایی امجد اظهار کرد: خودروی صفر کیلومتر به مدت چهار سال نیازی به دریافت معاینه فنی ندارد و جریمه پیش بینی شده برای خودروهای بدون معاینه فنی ۵۰۰ هزار ریال است.

وی ادامه داد: معاینه فنی شامل بازدید ظاهری، آزمایش های فنی برای تشخیص اصالت خودرو و سنجش میزان سلامت فنی، ایمنی و زیست محیطی وسیله نقلیه است.

سرهنگ همایی امجد گفت: هم اینک سه مرکز معاینه فنی در مرکز استان و یک مرکز در ملایر دایر است در حالیکه دست کم در هر یک از شهرستان ها باید یک مرکز دایر شود.

وی اضافه کرد: مسائلی فنی نظیر جلوبندی وسیله نقلیه، دودزا نبودن آن، صداهای ناهنجار ناشی از مشکل موتور و دستکاری اگزوز، وضعیت موتوروسیله نقلیه و مصرف سوخت و امثالهم حین صدور معاینه فنی بررسی و کنترل می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: مجوز صدور و نظارت بر مراکز معاینه فنی و بخش هایی که باید مورد معاینه قرار بگیرد بر اساس دستورالعملی است که از سوی کارگروهی با مسئولیت وزارت کشور ابلاغ می شود.

سرهنگ همایی امجد بیان کرد: دریافت معاینه فنی از سوی خودروهایی که بیش از چهار سال از تولید آنها می گذرد را راهکاری برای کاهش آلودگی هوا دانست.

به گفته همایی امجد، توسعه کمی و کیفی ناوگان عمومی از ضروریات تشویق مردم به استفاده از ناوگان عمومی به جای خودروهای شخصی است در حالیکه همدان از نظر تاکسی و اتوبوس ضعیف بوده و مونو ریل (تک ریل) هم ندارد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مولفه های کاهش آلودگی هوا از چرخه خارج کردن خودروهای فرسوده است که در این باره اقدامات خوبی از سوی پلیس راهور همدان در حال انجام است.

رییس پلیس راهور استان همدان، ارتقای کیفیت سوخت و استفاده از بنزین سوپر و یورو چهار و پنج، ارتقای کیفی موتور وسیله نقلیه با هدف کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، توسعه فضای سبز و تکمیل کنارگذر غربی همدان با هدف جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به محدوده شهر از دیگر موارد مورد تاکید برای کاهش آلودگی هوا در فصل سرد سال است.

سرهنگ همایی امجد بیان کرد: ۲ طرح ترافیکی از سوی پلیس در شهر همدان در دست اجرا است که نخست ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به چهار خیابان منتهی به میدان مرکزی شهر همدان یا همان رینگ اول شهر است.

وی افزود: خودروهای شخصی از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ مجاز به ورود به خیابان های شریعتی، تختی، باباطاهر و شهدا نیستند در غیر اینصورت یک میلیون ریال جریمه می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: با توجه به فراهم نبودن بستر اجرای هوشمند طرح زوج و فرد هم اینک این طرح به صورت غیرمکانیزه انجام شده و به جای دوربین ثبت تخلف ماموران خودروهایی را که وارد محدوده طرح می شوند، اعمال قانون می کنند.

سرهنگ همایی افزود: در این راستا ورود خودروها به رینگ دوم شهر منتهی به میدان آرامگاه بوعلی از سمت بلوار مدنی، میدان جهاد، میدان پروانه، چهار راه خواجه رشید و بلوار کاشانی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ بر اساس زوج و فرد پلاک خودرو باید صورت گیرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن