Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سارق پنج دستگاه خودرو در همدان دستگیر شد

سارق پنج دستگاه خودرو در همدان دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: سارق بومی و سابقه دار پنج دستگاه خودروی پراید با هوشمندی پلیس، شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ علی اسدبگی اظهار کرد: این سارق ۵۰ ساله هنگام غروب آفتاب با شناسایی خودروهای پارک شده در حاشیه معابر، در یک فرصت و در کمترین زمان اقدام به سرقت سواری پراید و انتقال آن به مخفیگاهش می کرد.

وی اضافه کرد: متهم وسایل و تجهیزات ۲ دستگاه سواری پراید شامل جک، لاستیک و دیگر لوازم جانبی را در خیابان به افراد عبوری فروخته سپس آنها را در حاشیه خیابان رها کرده اما سه دستگاه پراید دیگر در منزل او کشف شد.

رییس پلیس اگاهی استان همدان بیان کرد: این فرد پیشتر در حرفه صافکاری مشغول به فعالیت بود اما به علت اعتیاد و افزایش بدهی به سمت سرقت وسابل نقلیه سوق می یابد.

سرهنگ اسدبگی گفت: پنج سارق غیربومی که با شکستن توپی درهای ضد سرقت اقدام به سرقت از منازل مسکونی می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: سارقان که ساکن یکی از استان های همجوار در غرب کشور هستند با شناسایی واحدهایی که اعضای خانواده در منزل حضور ندارند اقدام به سرقت می کردند.

رییس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: همچنین آنها زنگ خانه هایی که چراغ هایشان خاموش بود را زده و پس از چند نوبت تکرار این کار در صورتی که کسی جواب نمی داد از خالی بودن منزل مطمئن شده و نسبت به سرقت اقدام می کردند.

سرهنگ اسدبگی شگرد سارقان، را توپی زنی و شکستن درب ضد سرقت، دیلم اندازی، بالکن روی برای سرقت از واحدهای طبقه اول استفاده می کردند.

وی بهترین راهکار برای پیشگیری از سرقت را نصب دوربین، دزدگیر، استفاده از نرده یا آکاردیون، نصب نرده به ویژه برای واحدهای طبقه نخست دانست و گفت: خانه، داخل یخچال فریزر، کابینت و کمد لباس ها محل مناسبی برای نگهداری طلا نیست.

رییس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: خانواده ها برای حراست از امئال با ارزش بهتر است از صندوق امانت برای نگهداری طلاجات، پول و مدارک ارزشمند استفاده کنند.

سرهنگ اسدبگی از شهروندان خواست در صورت مشاهده پرسه زنی افراد و خودروهای مشکوک در کنار منازل و محلات خلوت موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن