Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سارق گوشی در پی سوء استفاده از شبکه اجتماعی نصب شده به دام افتاد

رئیس پلیس فتای استان همدان خبر داد:
سارق گوشی در پی سوء استفاده از شبکه اجتماعی نصب شده به دام افتاد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: فردی که با سرقت تلفن همراه شهروند همدانی و سوءاستفاده از حساب کاربری شبکه اجتماعی مال‌باخته، قصد ایجاد مزاحمت برای مخاطبان تلفن همراهش را داشت، دستگیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ اکبر  امینی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه فردی مبنی بر مورد سوء استفاده قرار گرفتن حساب کاربری شبکه اجتماعی وی پس از به سرقت رفتن گوشی تلفن همراه، پرونده‌ای در پلیس فتا همدان تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در تحقيقات اوليه مشخص شد گوشی مال باخته از داخل خودرویش سرقت شده و سارق در همان روز به شبکه اجتماعی فرد متصل شده و برای مخاطبانش ایجاد مزاحمت نموده است.

اين مقام انتظامي بیان‌کرد: کارشناسان اين پليس با حساسيت نسبت به پيگيري موضوع مطروحه اقدام و با به کارگيري شگردهاي خاص فنی و پليسي، متهم را شناسايي و پس از اخذ دستور مقام محترم قضايي نامبرده را دستگير کردند.

سرهنگ امینی اظهار کرد: در بازجویی‌های فنی، متهم بدواً منکر بزه ارتکابی بوده و سعی در کتمان حقیقت داشت که با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشوده و صراحتاً به موضوع سرقت و دسترسی غیر مجاز اعتراف و هدف از این کار سرگرمی بیان کرد.

رئیس پلیس فتا همدان به شهروندان هشدار داد: با قرار دادن رمز پین گوشی و همچنین رمز گذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه‌ و همچنین قرار دادن پسورد بر روی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که بر روی گوشی هوشمند نصب می‌باشد، مانع از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات آن گردید.

وی توصيه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن