Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث سرقت اطلاعات یکی از شرکت های صنعتی همدان/ متهم دستگیر شد

سرقت اطلاعات یکی از شرکت های صنعتی همدان/ متهم دستگیر شد

رئيس پليس فتا استان همدان گفت: فردي که اقدام به سرقت اطلاعات یکی از شرکت‌های صنعتی معتبر در همدان کرده بود توسط کارشناسان پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ اميني با اعلام اين خبر گفت: در پي شکايت نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های صنعتی معتبر استان مبني بر دسترسی غير مجاز در مراجعه به پليس فتا، شناسايي عامل يا عاملان دسترسی غير مجاز در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات اوليه شاکی اظهار داشت، فردی با هویت معلوم با ارائه رزومه کاري مبني بر اينکه اطلاع کامل از  نرم افزار آن مجموعه دارد وارد پروژه کاری شرکت شد که در طول خدمت کوتاه مدت خود، به علت غيبت‌هاي مکرر و عدم توانايي لازم در امورات محوله از شرکت اخراج می‌شود، ایشان در حين ترک محل کار اقدام به سرقت کليه اطلاعات موجود در سيستم رايانه‌اي پروژه اعم از صورت وضعيت‌هاي مکاتبات و صورت‌جلسات و نقشه‌هاي اجرايي صورت‌جلسات مالي و غيره نموده است و در نهايت اقدام به پاک کردن و حذف کليه اطلاعات از هارد سيستم کرده  و از اين بابت خسارت مالي فراوان و غيره جبراني را تاکنون به اجرا پروژه وارد کرده است.

اين مقام انتظامي ادامه داد: کارشناسان اين پليس با حساسيت نسبت به پيگيري موضوع مطروحه اقدام و با به کارگيري شگردهاي خاص فنی و پليسي، متهم را شناسايي و پس از اخذ دستور مقام قضايي نامبرده را دستگير کردند.

سرهنگ اميني اظهار کرد: متهم که در ابتدا منکر بزه ارتکابي بود و سعي در کتمان حقيقت داشت که با بازجوی فنی لب به اعتراف گشود و به موضوع سرقت اطلاعات و دسترسی غير مجاز اعتراف و هدف خود را از این کار سوء استفاده از اطلاعات شرکت مذکور عنوان کرد.

به گفته سرهنگ امنیی در بررسی‌های انجام شده بیشترین قربانیان سرقت‌های اطلاعاتی افرادی هستند که با اعتماد بی ‌جا به راحتی اطلاعات نرم افزاری خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند در حالی که هیچ نسخه پشتیبانی از اطلاعات مهم خود ندارند،‌ پس از مدیران شرکت‌ها درخواست می‌شود که در این امر دقت بیشتری انجام دهند.

رئيس پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات استان همدان توصيه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت‌هاي سايبري، لينک ثبت گزارش هاي مردمي با ما در ميان بگذارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن