Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی پاییزه کتاب همدان آبان‌ماه برگزار می‌شود

پاییزه کتاب همدان آبان‌ماه برگزار می‌شود

مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: طرح پاییزه کتاب 99  از دوشنبه 5 آبان ماه تا دوشنبه 12  آبان ماه  به مدت هشت روز همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های عضو  این طرح در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، منیژه حیدرپور اظهار داشت: این طرح به منظور حمایت از صنعت نشر، ناشران و کتاب فروشی‌های کشور برگزار می‌شود تا ضمن ایجاد رونق در این صنعت، فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیز بیش از گذشته ترویج شود.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات در قالب یارانه از طریق خرید کتاب به کتابفروشی‌ها داده می‌شود، بیان کرد: سقف مجاز برای هر خریدار افزایش 25 درصدی خواهد داشت و در این دوره نیز هر خریدار می‌تواند تا سقف 200 هزار تومان  کتاب بخرد.
حیدر پور عنوان کرد: این طرح شامل کتاب‌های کودک ونوجوان دانشگاهی و عمومی اجرا شده و کتاب‌های آموزش و کمک آموزشی را شامل نمی‌شود.
وی افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا صنعت چاپ و نشر کشور آسیب جدی دیده و امیدواریم برگزاری این گونه طرح‌ها بتواند اندکی خسارات وارد شده به فعالان این عرصه را جبران کند.
مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از امکان اجرای این طرح در زمستان امسال خبر داد و مطرح کرد:در طرح تابستانه کتاب که مرداد ماه امسال برگزار شد 16 کتابفروشی در استان همدان در این طرح مشارکت کرده، هفت هزار و 592 عنوان کتاب عرضه شده و درآمدی 400 میلیون تومانی نیز از فروش این کتب به دست آمد.
حیدرپور گفت: در شرایط کرونایی فروش رخ داده در طرح تابستانه کتاب در استان همدان قابل قبول بود هرچند در سال گذشته با اجرای این طرح کتابفروشی‌های استان فروشی بهتری را تجربه کردند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن