Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی تقریظ مقام معظم رهبری بر 4 کتاب در همدان رونمایی شد

تقریظ مقام معظم رهبری بر 4 کتاب در همدان رونمایی شد

صبح امروز تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار کتاب نگاشته شده توسط بهناز ضرابی زاده و حمید حسام دو نویسنده همدانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایمان عطار زاده معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب های «گلستان یازدهم»، «دختر شینا»، « وقتی مهتاب گم شد»، «آب هرگز نمی میرد» رونمایی کردند.

فرزند شهید ستار ابراهیمی با بیان اینکه مردم همدان ثابت کردند انقلابی هستند و انقلابی می مانند، گفت: در این جمع خوشحالی خود را از نگاه بزرگو با بصیرت مقام معظم رهبری اعلام می کنم.

معصومه ابراهیمی افزود: خدا را شاکریم که بهناز ضرابی زاده با هدیه دو کتاب «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» به فرهنگ و ادبیات جهاد و مقاومت اضافه کند و توانست حق شهدا را به جا آورد و مقام معظم رهبری نیز حق پدری را بر این دو کتاب به جا آوردند.

پس از رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب، حاضرین در مراسم تمام قد ایستاده و به مقام شهید ستار ابراهیمی ادای احترام کردند.

علی خوش لفظ جانباز هشت سال دفاع مقدس که خاطرات وی توسط حمید حسام در کتاب «وقتی مهتاب گم شد» نگاشته شده است، گفت: بنده حقیر به نمایندگی از ایثارگرانی که به معراج رفتند، در محضر مقام معظم رهبری حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: تعریف رهبر معظم انقلاب از بنده شایسته فرماندهان بود و من در شأن این تعاریف نبودم.

خوش لفظ سلام مقام معظم رهبری را به مردم همدان ابلاغ کرد و افزود: من به نمایندگی از مردم همدان پیشانی رهبر معظم انقلاب را بوسیدم.

حمید حسام نویسنده دو کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی میرد» گفت: به یکباره احساس کردم سردار شهید حسین همدانی در این حسینیه ایستاده است.

وی ادامه داد: باور ما این است که دست و پا زدن های دنیایی بی فرجام نتیجه ای ندارد و باید رزق ما از جایی دیگر سهممان شود.

حسام با بیان اینکه باید هم جنس و هم زبان شهدا شویم، اظهار داشت: جانبازانی همچون علی خوش لفظ از شاگران صیاد شیرازی بوده است و نباید نگران بود که چرا نام برخی شهدا کمتر شنیده می شود.

وی همچنین تصریح کرد: این شهدا و جانبازان جلوه تفکر هستند و حرف آنها حرف عاشورا بوده است.

این نویسنده در ادامه یادآور شد: صدای جنگ را می توان از قلب خانواده های شهدا به ویژه مادرانشان شنید و نبض غیرت حماسه ها در خون رزمندگان ادامه دارد.

در بخش بعدی این مراسم کتاب تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «گلستان یازدهم» اثر بهناز ضرابی زاده رونمایی شد.

وهب همدانی فرزند سرلشگر شهید حسین همدانی و زهرا پناهی روا همسر شهید علی چیت سازیان در کنار دیگر میهمانان ویژه مراسم، از تقریظ این کتاب رونمایی کردند.

همسر شهید علی چیت سازیان گفت: برای من افتخار بود که رهبر معظم انقلاب بر کتاب گلستان یازدهم تقریظ کردند که این هدیه را به تمامی همسران شهدا تقدیم می کنم.

زهرا پناهی روا تأکید کرد: باشد که تمام جوانان، مردم و مسئولین امانت دار خوبی برای خون شهدا باشند.

وی ادامه داد: سعی کردم سی سال زندگی پس از شهادت ایشان، امانت شهید چیت سازیان را به قلم بهناز ضرابی زاده به رشته تحریر درآورم و چهره شهدا و زندگی آنها را به نسل امروز و آینده منتقل کنم.

بهناز ضرابی زاده نویسنده دو کتاب «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» گفت: تصمیمم را گرفته بودم و باید می نوشتم و وقتی قلم می زدم از آن همه پاکی و خلوص حالم خوب می شد.

او همچنین تصریح کرد: من زنم و معنی عشق، سرپناه و تکیه گاه را می فهمم و می دانم همه چیز زن امنیت خانه و همسر و فرزند اوست و هزار کار بلدم تا نگذارم خانه ام فرو بریزد.

ضرابی زاده یادآور شد: شیرزنانی که مادران شهدا بودند، جگر گوشه هایشان را به خاک می سپردند و فریاد می زدند که حیف دیگر پسری نداریم تا در راه علی اصغر (ع) فدا کنیم.

وی افزود: من صبوری زنی را دیده بودم که تمام زندگی اش زیر تلی از خاک ماند.

این نویسنده ادبیات جهاد و مقاومت با بیان اینکه من باید زندگی این زن ها را می نوشتم، اظهار داشت: چیزی جز صبر نمی توانست صبر، ایمان، شجاعت و فداکاری را به تصویر بکشد.

وی گفت: خوشحالم که تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار کتاب در همدان باعث توجه نویسندگان و مردم به حفظ و پاسداشت ارزش های شهادت جلب شده است؛ چرا که شهادت با نپرداختن به آن، ناتمام خواهد ماند.

در ادامه این مراسم تعدادی دیگر از مدیران و مسئولان در کنار میرزامحمد سلگی جانباز هشت سال دفاع مقدس که خاطرات وی توسط حمید حسام در کتاب «آب هرگز نمی میرد» نگاشته شده، از تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب رونمایی کردند.

میرزا محمد سلگی گفت: گذشته ای داریم که با عظمت بوده و باعث عظمت اسلام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی شده است.

وی افزود: باید به منویات مقام معظم رهبری توجه کرد و دشمن شناس بود و از زندگینامه و سیره مجاهدان استفاده کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن