Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری هنرمندان صنایع‌دستی با خلاقیت نیاز روز جامعه را پاسخ دهند

هنرمندان صنایع‌دستی با خلاقیت نیاز روز جامعه را پاسخ دهند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: هنرمندان صنایع دستی با باروری و شکوفایی خلاقیت، نیاز روز جامعه را پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، علی مالمیر در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان همدان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های صنایع دستی سنتی حسنه است که در کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: نمایشگاه‌ها فرصتی برای عرضه هنر هنرمندان، فروش محصولات تولیدی و بازخورد گرفتن از بازار است.

مالمیر با بیان اینکه صنایع دستی در کنار ارزش های هنری در اقتصاد و ایجاد فرصت های شغلی جدید اثرگذار است، یادآور شد: صنایع دستی در توسعه اشتغال و اقتصاد نقش زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه همدان ۴۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارد، گفت: با صادرات صنایع دستی و فروش به گردشگران، فرهنگ نیز صادر می شود که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است.

مالمیر همچنین خاطرنشان کرد: در باروری و شکوفایی خلاقیت باید این موضوع را جدی گرفت که نیاز امروز جامعه پاسخ داده شود.

وی به ایجاد شهرها و روستاهای جهانی و ملی در حوزه صنایع دستی در کشور اشاره کرد و افزود: ایران کشور اول در برخورداری از شهرهای جهانی است و همدان سه شهر جهانی و ملی شامل شهر جهانی سفال لالجین، شهر ملی مبل و منبت ملایر و شهر ملی مبل و منبت گلریز تویسرکان دارد.

وی افزود: از مسیر ملی شدن ملایر، فروش مبل در این شهرستان به ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

مالمیر همچنین تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی همدان در ۱۸۲ غرفه و با حضور غرفه‌هایی از ۲۹ استان کشور برگزار می شود که می تواند در معرفی ظرفیت صنایع دستی استان‌ها و فروش اثرگذار باشد.

گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان همدان از ۲۹ مهرماه تا سوم آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان میزبان علاقمندان خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن