Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری بررسی شش اثر همدان در فهرست ثبت آثار جهانی ایران

بررسی شش اثر همدان در فهرست ثبت آثار جهانی ایران

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شش اثر همدان در فهرست بررسی آثار جهانی ایران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار " همدان نیوز"، محمد حسن طالبیان در آیین افتتاحیه ششمین اجلاس راه جهانی ابریشم در همدان با بیان اینکه پیشنهادمیزبانی همدان در پنجمین اجلاس ترکمنستان مطرح شد، اظهار داشت: جهان امروز راه ابریشم را به عنوان یک راه مهم فرهنگی می شناسد.

وی افزود: این راه تنها یک راه تجاری برای اداد و ستد کالاها و به ویژه ابریشم نبوده اما تنها این ظاهر ادی یک مسیر است و در برابر عواید معنوی آن بسیار ناچیز است.

آموزش، سرمایه گذاری، مراودات انسانی و خلق میراث مشترک از دیگر ویژگی های این راه است، گفت: نمی توان نقش محوری راه ابریشم ش را در گسترش اسلام در سزرمین پهناور چین را نادیده گرفت و ارتباط فرهنگی بین ادیان از این سیر شک گرفته است.

وی افزود: در این راستا باید ضروریات فرهنگی در راه ابریشم بازتعریف و بازسازی شود و امید است که این رفیت بیش از پیش شناخته شود.

طالبیان با بیان اینکه همدان در بخش مهمی از رویدادهای تاریخی بوده و نقش مهمی در حیات سیاسی ایران داشته است، تصریح کرد: شش اثر همدان در سه محور در فهرست آثار جهانی قرار دارد.

وی افزود: پرونده های راه ابریشم با 25 قطب هم شامل آثار طبیعی، اریخی و ناملموس در کریدور مهم این راه بررسی می شود. 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن