Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری همدان با صنایع دستی خود شهری معروف در راه جهانی ابریشم است

همدان با صنایع دستی خود شهری معروف در راه جهانی ابریشم است

رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه سازمان یونسکو گفت: ایران در برگزاری رویداد اجلاس راه جهانی ابریشم موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، جینگ فنگ در آیین افتتاحیه اجلاس راه جهانی ابریشم در همدان با بیان اینکه همدان شهری معروف و  مشهور به دلیل دارا بودن صنایع دستی خود  در ابتدای راه ابریشم است، اظهار داشت: ایران در برگزاری این رویداد خاص موفق عمل کرده است و از ژاپن و جمهوری کره برای حمایت از این رویداد و سازمان یونسکو باید تقدیر کرد.

وی افزود: ایران با داشتن 24 اثر ملی و فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو شریکی هم برای اجرا کردن کنوانسیون میراث جهانی است و استانداردهای بالایی در حفاظت میراث جهانی ثبت کرده است.

جینگ فنگ با اشاره به اینکه ایران یک شریک فال و کنش گر در کمیته هماهنگی سازمان یونسکو نیز بوده است، خاطرنشان کرد:  زنجیره راه ابریشم یک نمونه متعالی میراث جهانی مغفول مانده و از سال 2003 سازمان جهانی گردشگری در این زمینه برای ثبت آثار کشورهای راه ابریشم تلاش خوبی داشته که این تلاش ها منجر به اقداماتی خلاقانه شده است.

وی با بیان اینکه کشورهای مشارکت کننده رویکردی راهبردری برای آماده سازی روند معرفی آثار کشورهای راه ابریشم فراهم کرده اند، گفت: این فرآیندها توسط چند نشست مشورتی منطقه ای انجام شده و صندوق هنر و صندوق میراث جهانی از این روند حمایت کرده اند.

جینگ فنگ با اشاره به اینکه در آخرین نشست مقرر شد که تهران میزبان ششمین اجلاس راه ابریشم باشد که همدان به عنوان میزبان انتخاب شد، تصریح کرد: بر اساس توافق نامه در نشست سال 2011 این امکان برای کشورهای آسیای میانه فراهم شد تا طرح های خود برای ثبت در میراث جهانی معرفی کنند که شبکه راه های ابریشم در این راستا به ثبت جهانی رسید.

وی اظهار داشت: نقطه قوت فعالیت های کمیته هماهنگی برای معرفی ثبت جهانی فرازنجیره ای این است که آثار واقع در کریدورهای راه ابریشم را معرفی می کنند.

جینگ فنگ با بیان اینکه امروز فرآیند ثبت های زنجیره ای فراملی فرآیند موفقی است، اظهار داشت: منافع حاصل از این اقدامات به تقویت اعتبار فهرست میراث جهانی کمک می کند و حفاظت آثار را نیز به دنبال دارد و کشورهای عضو کمیته و دارای این میراث و همچنین نهادهای مشاور این کشور ها اطمینان حاصل خواهند کرد که آثار دارای استانداردهای لازم هستند.

وی افزود: پیامد این فرآیند باید به گونه ای جدی لحاظ شود که در چارچوب ها انعکاس پیدا کند تا بتوان در فرآیند ثبت سایت های جهانی از آن بهره برد.

جینگ فینگ تاکید کرد: هیچ تردیدی نیست که این اجلاس می تواند چشم اندازها و افق های جدید را برای کمیته هماهنگی ایجاد کند

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن