Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۴ شهرستان همدان در وضعیت قرمز کرونایی

۴ شهرستان همدان در وضعیت قرمز کرونایی

استاندار همدان با تاکید بر برگزاری مراسم‌ تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان در فضای باز گفت: شهرستان‌های رزن، درگزین، فامنین و نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا قاسمی فرزاد در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با تأکید بر اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در امکان مذهبی رعایت شود، تصریح کرد: در ایام عزارداری محرم، مراکز واکسیناسیون در سطح استان فعال هستند.

استاندار همدان بیان کرد:  با توجه به برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام پیش رو، تدابیری اتخاذ شود تا سلامت مردم حفظ شود.

قاسمی فرزاد تأکید کرد:  در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی حضور مردم گسترده است، و باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حفظ شود.

وی ادامه‌داد: دستورالعمل نحوه برگزاری مراسم‌ها را به هیات‌های مذهبی، توسط سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شده است.

استاندار همدان یادآور شد: وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های بهار و تویسرکان زرد، همدان، کبودراهنگ، ملایر و اسدآباد نارنجی، و رزن، درگزین، فامنین و نهاوند قرمز است.

وی با بیان اینکه در ایام محرم، در تمامی مراکز واکسیناسیون در سطح استان، تزریق واکسن کرونا انجام می‌شود، گفت: فعالیت امکان و فضاهای شهرستان‌های با وضعیت رنگ‌بندی کرونایی نارنجی حداکثر ۵۰ درصد، زرد ۷۰ درصد مجاز است.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: ضمن برگزاری مراسم عزارداری تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت شایسته و مطلوب، زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و شیوه‌نامه بهداشتی الزامی است. 

استاندار همدان با بیان اینکه مردم در راستای تزریق دُز یادآورِ سوم و چهارم واکسن کرونا اقدام کنند،تصریح کرد: اصحاب رسانه و صدا و سیما در راستای رعایت شیوه‌نامه‌ها، زدن ماسک در مراسم‌های مذهبی پیش رو  اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند از شرکت در اجتماعات و مراسم‌های پرجمعیت پرهیز کنند، عنوان کرد: در توزیع نذورات نظارت‌های بهداشتی لازم انجام گیرد و سعی شود در فضای باز صورت گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن