Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مادران باردار در تزریق واکسن تعلل نکنند

مادران باردار در تزریق واکسن تعلل نکنند

یک متخصص زنان، ایمان و نازایی در همدان بر واکسیناسیون مادران باردار که مشمول شرایط واکسیناسیون هستند، تأکید کرد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر مرضیه فریمانی اظهار کرد: بیماری کرونا ویروس بر اساس ژنتیک افراد مختلف  و در بدن هر فرد عملکرد متفاوتی داشته و علائم آن بسیار متنوع است به‌گونه‌ای که برای برخی افراد سبک بوده و برای برخی دیگر نیز سنگین و حتی در برخی موارد مرگ آور است.
وی افزود: مادران باردار به علت ذخایر کم تنفسی احتمال اینکه به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، وجود دارد بنابراین بهتر است مادران باردار بعد از طی کردن هفته ۱۴ بارداری نسبت به واکسیناسیون خود علیه کرونا اقدام کنند.
این متخصص زنان و زایمان در همدان با بیان اینکه در دوران قبل از ۱۴ هفتگی جنین مراحل اصلی رشد را طی می‌کند، تصریح کرد: قبل از هفته ۱۴  واکسیناسیون برای مادران انجام نمی‌شود اما مادران باردار بعد از طی کردن این دوران می‌توانند نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.
این پزشک متخصص با بیان اینکه بهتر است مادران، قبل از ورود به مرحله بارداری نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند، گفت: در صورتی‌که خانمی قصد بارداری دارد، بهتر است در ابتدا با تزریق واکسن کرونا وارد مرحله بارداری شود.
دکتر فریمانی با بیان اینکه اگر مادر باردار وضعیت مادران باردار مبتلا به کرونا را ببینند، نسبت به واکسیناسیون خود تعلل نمی‌کنند، گفت: مادران باردار به علت شرایط جسمی خود ذخایز تنفسی یک فرد عادی را ندارند بنابراین احتمال درگیری با کرونا و ایجاد مشکلات تنفسی برای آنها دور از انتظار نیست که توصیه می‌شود مادران باردار با دریافت واکسن کرونا این احتمال را کاهش دهند و جان خود و  فرزندشان را نجات دهند.
وی با بیان اینکه هیچ دارویی بدون عارضه نیست، تصریح کرد: حتی مصرف یک داروی معمولی دارای عوارض بوده و نمی‌توان هیچ واکسنی را بدون عارضه در نظر گرفت، اما باید بدانند در صورت درگیری با این بیماری احتمال به خطر افتادن جانشان را خواهند داشت همچنین زندگی فرزندشان به خطر می‌افتد، بنابراین بهتر است عارضه زودگذر و موقتی ناشی از واکسن را باید ترجیح دهند.
دکتر فریمانی با تأکید بر اینکه مادران باردار به مراکز درمانی مراجعه کنند، اظهارکرد: مادران باردار ضمن دریافت واکسن کرونا باید همچنان فاصله‌های فیزیکی را رعایت کنند تا این دوران حساس از زندگیشان را پشت سر بگذارند.
وی با بیان اینکه همسران خانمهای باردار باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت ویژه نشان دهند، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که خانمی باردار باشد باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اولویت قرار دهد و از حضور در اجتماعات تا حد امکان خودداری کند همچنین علاوه بر آن همسرانشان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
دکتر فریمانی با بیان اینکه برخی افراد بعد از تزریق واکسن بر این باورند که ایمنی ۱۰۰ درصدی دارند و از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: مادران باردار بعد از تزریق واکسن باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.
وی در پایان یادآور شد: تزریق واکسن مادران باردار هیچ نوع محدودیتی در دوران شیردهی آنها ایجاد نمی‌کند همچنین مادران باید بدانند در صورت ابتلا به کرونا ویروس احتمال درگیری نوزاد دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می‌شود مادران باردار در تزریق واکسن تعلل نکنند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن