Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی از هر سه همدانی یک نفر واکسن زده است

از هر سه همدانی یک نفر واکسن زده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای استان همدان گفت: در همدان از هر سه نفر یک نفر واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر محمد خزایی اظهار کرد: در مجموع در استان همدان بیش از ۵۲۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۳۳ درصد نوبت اول واکسن را دریافت کرده به‌گونه‌ای که از هر سه نفر یک نفر واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده است.
وی با تأکید بر اینکه در دسترس‌ترین واکسن، بهترین واکسن است، گفت: شهروندان باید بدانند که ریسک ابتلا به بیماری بسیار بالا بوده، بنابراین نباید در تزریق واکسن تعلل کرد و با این تفکر که منتظر آمدن محموله واکسن بهتر باشند، عقلانی نیست.
دکتر خزایی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود تزریق  واکسیناسیون کرونا در موج فعلی آثار خود را نشان می‌دهد و شاهد آمار مرگ و میر هستیم، بنابراین اگر جمعیت واکسن نزده‌ها کاهش یابد پیک‌های بیماری قابل کنترل است.
وی ادامه داد: برخی افراد از زیان واکسن هراس دارند در حالیکه با توجه به سویه‌های جدید این بیماری مواجه هستیم  و ریسک ابتلا و درگیری جمعیت واکسن نزده‌ها بیشتر است، بنابراین این افراد باید بدانند زیان نزدن واکسن بسیار بیشتر است و هیچ تضمینی برای خفیف گرفتن کرونا در این افراد وجود ندارد و در صورت گرفتاری با ویروس ممکن است به شدیدترین حالت ممکن مبتلا شوند و زندگی آنها به خطر بیفتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به هوشمند شدن کارت واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در صورت ابلاغ وزارتخانه تمامی دستورات را اجرا خواهیم کرد.
وی به ذخیره واکسن در همدان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ذخیره واکسن در همدان مناسب بوده و استقبال شهروندان نسبت به واکسیناسیون در مقایسه با گروه‌های سنی گذشته بهتر شده و در حال حاضر در تمامی مراکز تجمیعی واکسن، واکسیناسیون در حال انجام است.
خزایی گفت: در روستاها بهورزان حضور داشته و به‌صورت گردشی اطلاعات روستاییان را بر اساس گروه‌های سنی دریافت می‌کنند و نیروهای علوم پزشکی به روستاها برای تزریق واکسن اعزام می‌شوند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن