Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی استقرار ۱۷۵ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در همدان

استقرار ۱۷۵ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در همدان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان از استقرار ۱۷۵ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، پیمان ترکمانه اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی و با ایجاد ۱۷۵ پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه روزه‌داران است.
وی با یادآوری شرایط خاص حاکم بر جامعه، ناشی از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد: همشهریان می‌توانند با سهولت، کد #۵*۰۸۱*۸۸۷۷* را به وسیله تلفن‌های همراه خود شماره گیری کرده و فطریه خود را پرداخت کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خاطرنشان کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۷۹۹۷۹۵۰۱۶۱۴۵ نیز ویژه پرداخت فطریه عام برای پرداخت غیر حضوری فطریه در نظر گرفته شده تا همشهریان به راحتی بتوانند فطریه خود را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا، نماز عید فطر در فضای باز و در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر اقامه خواهد شد افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان «شورای زکات استان» مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارتخوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران قرار داده خواهد شد.
ترکمانه با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه یادآور شد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.
وی با بیان اینکه میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس قوت غالب و نظر مراجع تقلید از مبلغ ۱۸ هزار تومان تا ۲۱ هزار تومان تعیین شده است تاکید کرد: بر اساس مصوبات ستاد هماهنگی جمع‌آوری زکات فطره مقرر شده صندوق‌هایی که به صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان در پایان اضافه کرد: انتشار هرگونه شماره حساب بانکی غیر از شماره حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفین برخورد شده و مراکز خیریه نیز مجاز خواهند بود در محل خیریه، نسبت به دریافت فطریه اقدام کنند./ فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن