Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی چهارشنبه‌سوری ۶۲ نفر را در همدان راهی بیمارستان کرد

چهارشنبه‌سوری ۶۲ نفر را در همدان راهی بیمارستان کرد

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۶۲ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان مصدوم شده اند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حبیب معصومی افزود: ۵۳ نفر از مصدومان مرد و  ۹ نفر نیز زن هستند که ۹۰ درصد آنها به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
وی، در خصوص میانگین سنی مصدومان حوادث چهارشنبه سوری استان همدان نیز گفت: نیمی از مصدومان بین ۶ تا ۱۸ سال، ۲۴ درصد ۱۸ تا ۲۹ سال، ۱۹ درصد ۲۹ تا ۶۴ سال هستند.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ۲۴ درصد از مجموع افراد در حین عبور از خیابان و معبر مصدوم شده اند، افزود: بیشتر مصدومان دچار سوختگی درجه یک و ۲ شده بودند، همچنین بریدگی، جراحت و بروز آسیب به چشم نیز در بین مصدومان وجود داشت.
دکتر معصومی گفت: ۵۸ درصد مصدومان از ناحیه دست، ۳۰ درصد از ناحیه چشم و مابقی از ناحیه دیگر اعضای بدن در حوادث مربوط به چهارشنبه سوری دچار آسیب شده اند.
وی افزود: همچنین انفجار موادمحترقه دست ساز از ابتدای ماه جاری (اسفند) تاکنون در این استان یک فوتی و ۷۲ مصدوم داشته که ۶۲ نفر از مصدومان مرد هستند.
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بخشی از مصدومان حوادث چهارشنبه پایان سال توسط آمبولانس های اورژانس و تعدادی از مجروحان نیز توسط والدین و با استفاده از خودروهای شخصی به بیمارستان منتقل شدند.
به گفته دکتر معصومی،  در یکی از حوادث دلخراش چهارشنبه سوری امسال، انگشتان دست یک کودک چهار ساله براثر انفجار موادمحترقه قطع شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن