Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تزریق واکسن در کادر درمان همدان عوارض جدی نداشته است

تزریق واکسن در کادر درمان همدان عوارض جدی نداشته است

رییس مرکز آموزشی درمانی سينا فرشچیان گفت: ما خط آخر مواجهه با كرونا هستيم و براي پيشگيري از اين بيماري بايد به صورت كلان تصميم‌گيري شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دكتر مهيار معتقد با بيان اينكه تاكنون سه پيك اصلي بيماري كوويد 19 را در استان داشتيم كه هر پيك سخت‌تر از قبلي بود و با تجربه جديدي مواجه مي‌شديم، اظهار كرد: در پيك اول بيمارستان سينا به صورت مستقل عمل كرد اما در پيك دوم با كمبود امكانات مواجه شديم و با وجود اينكه تخت خالي داشتيم به علت كمبود دستگاه اكسيژن‌ساز و کارکنان، از بيمارستان‌هاي ديگر استان نيز كمك گرفتيم و در پيك سوم مجبور به استفاده از ظرفيت بيمارستان ارتش شديم.
وی در رابطه با روند رو به رشد اين بيماري در استان، تصريح كرد: در حال حاضر روند مراجعه بيماران به بيمارستان در حال افزايش است اما هنوز با پيك بعدي فاصله داريم. 
ریيس مرکز آموزشی درمانی سينا فرشچیان در رابطه با عوارضي كه اين واكسن بر روي کارکنان اين بيمارستان داشته، اظهار كرد: به صورت كلي بعد از ورود عناصر بيگانه به بدن علائمي مانند تب و بدن درد در افراد رخ مي دهد اما تاكنون علائم بارز و جدي نداشتيم.
دکتر معتقد با بيان اينكه بيماران مبتلا به كوويد 19 با توجه به وضعيتي كه دارند، در بخش‌هاي مختلف بيمارستان بستري مي‌شوند، تصريح كرد: بيمارستان را لايه بندي كرديم و بيماران در بخش هاي ICU، عفوني، ايزوله 3 و ايزوله 5 بستري هستند.
وی با بيان اينكه با كميته بيمارستاني جلوتر از پروتكل‌هاي كشوري عمل كرديم، ادامه داد: براي مديريت اين پاندمي تصميماتي در بيمارستان گرفتيم كه بعدها در پروتكل‌ها ابلاغ شد؛ به عنوان مثال ما نخستين بيمارستاني در استان بوديم كه همراه بيماران را حذف كرديم و هنگامي كه با كمبود اكسيژن مواجه شديم يك تيم تنفسي تشكيل داديم تا اكسيژن هدر نرود.
اين متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان كرد: يكي از روش‌هايي كه براي درمان بيماران مبتلا به كوويد 19 انجام مي شود، تصفيه خون است به همين علت يك دستگاه هموپرفيوژن براي بيمارستان خريداري كرديم و در اين روش نيز بيمارستان محور استان بوديم. در واقع از زمان شيوع كروناويروس تاكنون بيمارستان ما به عنوان سانتر كرونا در استان فعاليت مي‌كند و علاوه بر بستري بيماران در درمانگاه نيز پزشكان عفوني هر روز افراد مشكوك را معاينه مي‌كنند.
وي در رابطه با تجهيزات حفاظت فردي، توضيح داد: ما با مراكز انجام تست ارتباط داريم و هيچ وسيله‌اي را بدون تست در اختيار پرسنل قرار نمي‌دهيم و با مديريت صحيحي كه در استفاده از اين تجهيزات داشتيم همه پرسنل با توجه به شيفت كاري بسته هاي تجهيزات حفاظت فردي خود را دريافت مي‌كنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن