Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 72 کودک کار در همدان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

72 کودک کار در همدان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به شناسایی ۷۲ کودک کار در استان گفت: کمک هایی در راستای رشد و سلامت کودکان و بازتوانی خانواده هایشان ارائه می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، زهره بختیاری اظهار داشت: ۶۸ پسر و چهار دختر در استان همدان آخرین آماری است که از کودکان کار در اختیار داریم.
وی اضافه کرد: در همدان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و منطقه ای کودک خیابانی به معنای افراد بدون جا و مکان زندگی نداریم.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: بودجه مشخصی در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر در اختیار یک کلینیک برای کمک های سرپایی به کودکان کار استان تامین شده که صرف خدمات آموزشی، تربیتی و حمایتی این کودکان می شود. 
بختیاری خاطرنشان کرد: بچه ها در این سن باید مشغول درس و تفریح باشند و دیدن آنها در صحنه کار بسیار ناخوشایند است و ما برای استحکام بخشی خانواده این کودکان تلاش می‌کنیم.
به گفته او سرمایه کار، کمک هزینه لوازم منزل و خدمات سلامت به این دسته از خانواده ها ارائه می دهیم تا بازتوان شده و کودک را تحت هر شرایطی سرکار نفرستند.
کودک همسری، چالش فرهنگی در اسدآباد
 معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان  به وجود پدیده کودک همسری در استان همدان اشاره کرد و گفت: در مناطقی مثل اسدآباد، کبودرآهنگ و فامنین شاهد این چالش فرهنگی هستیم.
وی تصریح کرد: شهرستان اسدآباد در سال جاری ۲۴ مورد کودک همسری را به نام خود ثبت کرد و پس از آن شاهد بروز این آسیب اجتماعی در کبودرآهنگ هستیم.
بختیاری گفت: ازدواج زیر ۱۴ سال را کودک همسری می دانیم که یک مشکل اجتماعی بزرگ محسوب می شود.
او خاطرنشان کرد: این مشکل اجتماعی به ائمه جمعه شهرستانهای یادشده گزارش شده تا موضوع در دستور کار آنها نیز قرار گیرد و از ترویج این آسیب جلوگیری کنیم./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن