Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ابتلای هزار و ۹۰۰ نفر از کادر درمان همدان به کرونا

ابتلای هزار و ۹۰۰ نفر از کادر درمان همدان به کرونا

رئیس نظام پرستاری استان همدان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۹۰۰ پرستار در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که متاسفانه ۲ نفر از آن‌ها در راه خدمات‌رسانی به بیماران جان خود را از دست دادند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، هادی زرینی اظهار داشت: در ماه گذشته تعداد بیماران مشکوک و مثبت کرونایی در استان همدان به حداقل رسید و ورودی بیمارستان‌ها به طرز چشمگیری کاهش یافت اما از هفته گذشته دوباره مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه اگر روند افزایشی بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا ادامه داشته باشد پیک چهارم بیماری ایجاد می‌شود تصریح کرد: پرستاران هنوز هم مجبور به پوشیدن لباس‌های طاقت فرسا و خدمات‌رسانی به بیماران در شرایط سخت هستند.
رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه بخش بزرگی از جامعه پرستاری بخاطر ارتباط با بیماران کرونایی  به این ویروس مبتلا شده‌اند گفت: خوشبختانه تعداد بسیار زیادی از همکاران ما بهبود یافته و به سرکار خود بازگشتند.
زرینی درباره وضعیت پرداخت حق و حقوق پرستاران استان اظهار داشت: حق فوق العاده ویژه برای تمام پرستاران شاغل در دانشگاه عملی و پرداخت شده اما برای پرستاران شرکتی هنوز پرداخت نشده و در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه پاداش کرونا برای پرستاران هم پیگیری و پرداخت شده است گفت: یکی از مطالبات پرستاران مربوط به تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که با وجود اینکه سال 86 در مجلس شورای اسلامی تصویب شده اما هنوز عملی نشده است.
رئیس نظام پرستاری همدان با تأکید بر اینکه تاکنون دو تن از همکاران ما بر اثر بیماری کرونا و در راه خدمات‌رسانی به بیماران جان خود را از دست داده‌اند تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به کاهش حجم کاری پرستاران و پرسنل بیمارستانی کمک کنند.
زرینی با بیان اینکه در سال گذشته به صورت مقطعی با کمبود تجهیزات حفاظت فردی و بهداشتی رو به رو بودیم تصریح کرد: خوشبختانه امسال این مشکل برطرف شده و کمبودی احساس نمی‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن