Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند

رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند

رییس پلیس راه استان همدان از رانندگان خواست برای تردد از جاده های کوهستانی این استان به طور حتم تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ از آغاز طرح زمستانی الزامی بوده اما در زمان برودت هوا و ریزش برف، با شدت بیشتری بر این موضوع نظارت شده و اجازه تردد به رانندگان بدون تجهیزات زمستانی داده نمی شود.
وی اضافه کرد: توصیه پلیس راه همواره بررسی وضعیت ایمنی خودرو شامل سالم و آج دار بودن لاستیک ها، سالم بودن برف پاک کن، چراغ های جلو و عقب وسیله نقلیه و سیستم گرمایشی خودرو پیش از حرکت است.
رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همچنین به رانندگان توصیه می شود هنگام ریزش برف و یخ زدگی سطح جاده ها از تردد و سفرهای غیرضروری به طور حتم پرهیز کنند.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که با ورود به فصل زمستان و ریزش برف پلیس با آن مواجه می شود ناتوانی رانندگان برای بستن زنجیر چرخ است.
وی از رانندگان خواست پیش از حرکت چند نوبت اقدام به بستن زنجیر چرخ کرده تا در صورت نیاز به استفاده از آن بتوانند به راحتی نسبت به بستن زنجیر چرخ اقدام کنند.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: شمار زیادی از خودروهای عبوری از جاده های این استان نیز زنجیر چرخ به همراه ندارند که پلیس نسبت به اعمال قانون و جلوگیری از تردد آنها با هدف پیشگیری از ایجاد راهبندان و خروج از مسیر اصلی اقدام می کند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن