Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پلیس آماده برخورد با اصناف متخلف

پلیس آماده برخورد با اصناف متخلف

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه با توجه به آغاز اجرای طرح از روز نخست پلیس نیز در آماده‌باش برای نظارت در این خصوص بود، گفت: در روز نخست اجرای طرح همکاری برخی اصناف بسیار خوب بود و تعدادی از اصناف نیز کمی مقاومت داشتند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حسین بشری با بیان اینکه اصنافی که در اجرای طرح مقاومت داشتند در روز نخست به آن‌ها تذکر داده شد، گفت: درصورت تکرار جریمه و درنهایت با عدم رعایت، پلمب خواهند شد.
وی با تأکید بر اینکه مقرر شده اتحادیه هر صنفی و بازرسان اصناف ورود کرده و تذکر برای تعطیلی بعد از ساعت 18 داشته باشند، بیان کرد: اگر به هر دلیلی برخی از صنوف مقاومت داشتند و نیاز به ورود پلیس شد، اقدام می‌شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان افزود: پلیس نیز در اجرای دقیق این طرح با تدبیر درحال انجام وظیفه بوده و اولویت با اتحادیه‌ها و اصناف است.
وی درخصوص حضور کم‌رنگ پلیس در برخی مناطق ازجمله پیاده‌راه بوعلی نیز تصریح کرد: دیدگاه‌ها در این خصوص متفاوت است و متأسفانه چندی پیش یکی از رسانه‌های محلی حضور پلیس را مبنی بر امنیتی کردن فضا عنوان کرده بود، اما در شرایط کنونی حضور پلیس برای ایجاد احساس امنیت در شهروندان ضروری است.
بشری با تأکید بر آنکه به‌طور قطع این مهم امری قابل توجه است که با فرمانده انتظامی شهرستان در این خصوص هماهنگی خواهد شد، ادامه داد: با توجه به خلوت‌تر شدن برخی مناطق با اعمال ممنوعیت فعالیت اصناف غیر ضروری باید به‌طور ویژه حضور پلیس در مناطقی همچون پیاده‌راه بوعلی مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه البته نظارت‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: حساسیت رسانه‌ها به این موضوع و انعکاس مسائل بسیار به‌جا و قابل تقدیر است و این مهم در دستور کار قرار می‌گیرد.
نایب‌رئیس اتاق اصناف همدان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه اصناف در تمام تصمیمات گرفته‌شده تاکنون همیشه پاشنه کشیده و همراه بوده‌اند، یادآور شد: در روز نخست اجرای ممنوعیت در رینگ اول بیش از 95 درصد اصناف غیر ضروری از ساعت 18 تعطیل بودند.
احمد گازرانی با اشاره به عدم ممنوعیت برای فعالیت برخی اصناف همچون میوه‌فروش‌ها، مراکز پروتئینی‌ عرضه گوشت و مرغ و خواربارفروشی‌ها، اظهار کرد: سایر کسب‌وکارهای غیر ضروری در رینگ اول طی روز نخست همکاری خوبی داشتند که قابل تقدیر است.
وی در ادامه گفت: انتظار می‌رود مسئولان برای کسبه‌ای که در زمان اصلی رونق بازار از فعالیت خودداری می‌کند، در جایی این موضوع را که آن‌ها از درآمد خود چشم‌پوشی کرده‌اند، جبران کنند.
نایب‌رئیس اتاق اصناف همدان بیان کرد: در رینگ دوم و سوم شهر برخی کسبه همکاری خوبی نداشتند؛ ازنظر قانون کنونی با آن‌ها برخورد می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه تعارفی با کسی نداریم و هرکس که بخواهد با سلامت مردم بازی کند از طرف تمام دستگاه‌های ناظر با آن‌ها برخورد می‌شود، افزود: در روز نخست اعمال ممنوعیت برخی کسبه کم‌کاری کردند.
گازرانی با بیان اینکه از روز دوم اجرای طرح تمام اتحادیه‌ها، اصناف و بازرسان به دنبال آن هستند که طرح اجرای دقیق و خوبی داشته باشد، تصریح کرد: امید است با نظارت‌های بیشتر مشکلات روز نخست در روزهای آینده رفع شود.
وی درخصوص نظارت‌ها یادآور شد: تیم‌های بازرسی سازمان صمت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و اماکن، اداره بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اعمال این ممنوعیت‌ها را رصد می‌کنند.
نایب‌رئیس اتاق اصناف همدان خاطرنشان کرد: در کنار تمام بازرسی‌ها، تیم بازرسی صیانت از حقوق شهروندان نیز زیر نظر ستاد کرونا فعالیت دارد و در هر بخشی ضعف مشاهده شود، تیم‌هایی برای رفع مشکل افزوده می‌شوند.
وی با بیان آنکه امید است با تشدید نظارت‌ها اجرای این قانون در روزهای آینده بهتر از روز نخست شود، یادآور شد: در مرحله و روز نخست بیشتر با تذکر از اصناف درخواست شد اجرای ممنوعیت‌ها را رعایت کنند.
گازرانی با تأکید بر اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی اعمال این ممنوعیت‌ها آن‌چنان گسترده بود که کمتر کسی می‌تواند بگوید مطلع نبوده است، اظهار کرد: تمام مردم و کسبه از طریق ارسال پیامک توسط اتحادیه‌ها، رسانه‌ها، فضای مجازی و غیره از این موضوع اطلاع دارند و اینکه یک مغازه‌دار بگوید از این موضوع بی‌خبر بوده، قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه دست دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در اجرای این ممنوعیت‌ها باز است، گفت: در روز نخست بیشتر به‌صورت تذکر با متخلفان برخورد شد، ابزارهای قانونی از جریمه، پلمب و معرفی به دستگاه قضائی وجود دارد و درصورت تخلف مطمئناً دستگاه‌ها برخورد لازم را خواهند داشت./ سپهرغرب

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن