Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی اگر ‌بیماری زمینه‌ای ندارید می‌توانید روزه بگیرید

اگر ‌بیماری زمینه‌ای ندارید می‌توانید روزه بگیرید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ايام ماه مبارك رمضان افرادي كه بيماري زمينه اي و مشكل خاصي ندارند مي توانند روزه بگيرند و هيچ ممنوعيت پزشكي براي آن ها وجود ندارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: در اين ايام خانواده ها بايد پروتكل هاي بهداشتي را بيش از پيش رعايت كنند چراكه با روزه داري در افرادي كه بيماري زمينه اي دارند، بدن دچار كم آبي شده و در صورت ابتلا به ويروس، علائم بيماري را تشديد مي كند.
دکتر جليلي گفت: روزه گرفتن احتمال ابتلا به بيماري را بالا نمي برد اما اگر فرد ناقل ويروس باشد ممكن است علائم بيماري تشديد يابد، بنابراين لازم است در اين دوران پروتكل هاي بهداشتي بيش از پيش رعايت شود.
وي درباره روزه داري افرادي كه به ويروس كرونا مبتلا هستند و يا پيش از اين مبتلا بودند، نيز گفت: شرايط بدني اين افراد متفاوت بوده و لازم است درباره روزه داري با پزشك معالج خود مشورت كنند.
معاون درمان دانشگاه در پايان گفت: به خانواده ها توصيه مي كنم در ايام ماه مبارك رمضان علاوه بر تشديد رعايت پروتكل هاي بهداشتي، مصرف مايعات خود را بالا ببرند، از مواد غذايي غني با ويتامين ها استفاده كنند و استفاده از ميوه جات و سبزيجات خود را نيز افزايش دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن