Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر علمی کاهش دمای هوا در همدان

کاهش دمای هوا در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی خروج سامانه بارشی از آسمان استان، دمای هوا در بیشتر نقاط بین چهار تا هفت درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدحسن باقری‌شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی ماهواره‌ای، هوای بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با بارش پراکنده برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی از ظهر امروز به طور کامل از آسمان همدان خارج می‌شود، اظهار داشت: در ساعت‌های بعد از ظهر امروز بارش‌های پراکنده و ضعیف در برخی از نقاط استان وجود دارد که این بارش در گردنه ها به صورت کولاک نمایان می‌شود.
باقری شکیب عنوان کرد: تا پایان هفته جاری سامانه جدید بارشی وارد استان نمی‌شود و سردی هوا پدیده غالب آب و هوای همدان است.
وی اضافه کرد: به دنبال تغییرات دمای هوا، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و ممکن است موجب آسیب رساندن به درختان و تابلوهای تبلیغاتی شود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۸ میلیمتر بیشترین بارش را در استان داشته است و میزان بارش در ایستگاه باران سنجی دانشگاه بوعلی همدان ۱۰ میلیمتر ثبت شد.
وی افزود: اسدآباد با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
باقری شکیب گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و صفر درجه سانتی‌گراد ثبت شده است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن