دولت خود را به "شاد" محدود نکند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از قابلیت‌های سامانه شاد، گفت: شاد تبدیل به سامانه‌ای شده که معلم و دانش آموز فقط در آن صوت می‌گذارند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمدحسین فلاحی با تأکید بر ضرورت بهره مندی بیشتر از آموزش از راه دور در شرایط پیک کرونایی در مقطع فعلی، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کشور به لحاظ کرونا به نحوی است که آموزش در بخش‌های مختلف کشور غیرحضوری شده و پشتیبانی سامانه شاد نیز با مشکلات بیشتری مواجه شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از زمانی که سامانه شاد توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و راه‌اندازی شد، تذکرات و هشدارهایی از جانب نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش درباره نقص‌های بسیار سامانه شاد و آموزش از راه دور به این وزارتخانه داده شده که با وجود تلاش‌های صورت گرفته اما هنوز دارایی اشکالاتی است.
 شاد تبدیل به سامانه ای شده که معلمان و دانش‌آموزان فقط در آن صوت می‎گذارند
وی با بیان اینکه متأسفانه در واقع سامانه شاد به این محدود شده است که معلمان و دانش‌آموزان صوت(voice) می‎گذارند، اضافه کرد: این سامانه ایرادات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراوانی دارد که نشان‌دهنده این است آموزش و پرورش در سامانه شاد موفق نبوده است.
شاد در زمان پیک مصرف دچار اختلال می‌شود
فلاحی یادآور شد: این سامانه عملا در زمان‌های پیک استفاده دچار اخلال می‌شود و بسیاری از خانواده‌ها نسبت به این مسئله گله‌مند هستند. در حال حاضر دانش آموزان قربانی ناکارآمدی وزارت آموزش و پرورش، آموزش از راه دور و ناهموار هستند و همه تعاریفی که مسئولان وزارت آموزش و پرورش از سامانه شاد می‌کنند، بزرگنمایی است و بسیاری از آنها صحت ندارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: آموزش و پرورش نباید خود را منحصر به شاد کند و می‌توان از ظرفیت سایر نرم افزارهای بومی نیز در جهت ارتقای کیفیت آموزش مجازی بهره مند شود. این میزان از نارضایتی در میان خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان نشان می‌‎دهد که آموزش و پرورش باید در رویکرد خود در حوزه آموزش مجازی تجدید نظر کند./ خانه ملت