Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا بودجه دو هزار میلیاردی شهرداری همدان در سال 1401

بودجه دو هزار میلیاردی شهرداری همدان در سال 1401

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه سال آینده شهرداری همدان ۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان است که در صحن شورا به تصویب رسید.

به گزارش "همدان نیوز"، اکبر کاووسی امید اظهار داشت: در این بودجه حدود هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان برای مأموریت‌های عمرانی، حدود ۸۹۶ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و حدود ۱۸۱ میلیارد تومان جهت بدهی‌های قطعی شده سنواتی شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در بررسی بودجه سال آینده ایجاد خزانه داری مرکزی و نیز پیوست کمیته تخصیص بودجه مورد تاکید قرار گرفته و بر این اساس طبق قول شهرداری مقرر شد تا بیستم اسفندماه سال جاری دستورالعمل کمیته تخصیص و شیوه‌نامه اجرایی خزانه‌داری به شورا ارسال شود.

کاووسی امید خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه بودجه باید از ششم فروردین سال ۱۴۰۱ خزانه‌داری کل فعال شود و شهرداری باید از هم اکنون بسترهای لازم این کار را فراهم کند.

به گفته وی، وقتی درآمد مناطق و سازمان‌ها به خزانه داری مرکزی واریز شود، شهرداری تقویت می‌شود که نمونه موفق آن در چندین کلانشهر کشور اجرا شده و باید از این تجربیات بهره کافی را برد.

وی با اشاره به اینکه خزانه داری مرکزی تقویت شهردار و شهرداری را به دنبال دارد، اضافه کرد: با راه‌اندازی خزانه‌داری کل می‌توان ضمن مدیریت هزینه و درآمد، سنجش مدیران نیز بهتر محقق شود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن