Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا دانش‌آموزان همدانی با پدافند سایبری آشنا شدند

دانش‌آموزان همدانی با پدافند سایبری آشنا شدند

‍ معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: براي پيشبرد برنامه‌هاي پدافند غيرعامل خصوصا در بحث فرهنگ‌سازي بايد برنامه‌ريزي مناسبي براي دانش‌آموزان در مقاطع مختلف با برگزاري دوره‌هاي آموزشي اتخاذ شود تا دانش‌آموزان با انواع تهديدات و مقابله با آنها بيشتر اشنا و اگاه شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، وحید علی‌ضمیر افزود: اداره مدیریت بحران شهرداری با هدف کاستن از آثار نامطلوب فضای مجازی در محیط خانواده، ارتقاء آگاهی دانش آموزان هنگام استفاده از اینترنت و خطرات احتمالی آنها، از سال 1397 اقدام به برگزاری دوره های آموزشی پدافند سایبری کرده است.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی در سال جاری از اوایل آبان ماه 98 با آموزش اساتید منتخب پلیس فتا، کتابخانه های استان و سازمان فضای مجازی سراج به مدت سه روز در هفته به صورت کاملاً تخصصی و جذاب برای دانش آموزان پایه ششم به بالا در سالن چند منظوره اداره مدیریت بحران برگزار شده و در هر دوره 70 نفر تحت آموزش قرار گرفته که تا کنون 1500 دانش آموز دوره را طی کرده و 40 مدرسه دیگر تا پایان سال جاری برای شرکت در دوره آموزشی ثبت نام کرده اند.
علی‌ضمیر همچنین تصریح کرد: اداره مدیریت بحران تاکنون در این راستا نیز مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل، مانور و همایش پدافند غیرعامل اماکن آموزشی در 45 مدرسه از مدارس مقطع ابتدایی ناحیه 2 را انجام داده است.
وی در پایان به ایاب و ذهاب دانش آموزان توسط اتوبوس های سازمان مدیریت حمل و نقل بار مسافر شهرداري هم اشاره کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن