Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاهش قیمت مرغ از درب مرغداری‌ها

کاهش قیمت مرغ از درب مرغداری‌ها

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کاهش قیمت تخم مرغ در استان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو تخم‌مرغ ۱۲۰۰ کمتر از مصوبه کشوری است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، داریوش سرحدی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان است در حالیکه قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشوری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.
وی با بیان اینکه صادرات یکی از دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در کشور بود، تصریح کرد: با اعلام ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور، حجم عرضه تخم‌مرغ در بازار داخل افزایش یافت و همین باعث کاهش قیمت شد.
سرحدی با اشاره به تولید ۳۸ تنی تخم‌مرغ در استان، افزود: ظرف یک هفته آینده در استان همدان سه واحد مرغ‌تخم گذار به مرحله تولید می‌رسد و تولید تخم‌مرغ استان از ۳۸ تن به ۴۲ تن می‌رسد.
رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه قیمت مرغ فعلاً در استان و کشور بالاتر از مصوبه تنظیم بازار است، اظهار کرد: به علت کاهش تولید مرغ در مهرماه، قیمت بالاتر از مصوبه تنظیم بازار است.
وی ادامه داد: روز گذشته قیمت مرغ زنده ۱۷ هزار و ۵۰۰ و قیمت مصرف کننده گوشت مرغ در بازار ۲۴ هزار تومان بود که بیشتر از قیمت مصوبه ستاد تنظیم بازار است.
سرحدی درباره قیمت گوشت قرمز نیز یادآور شد: قیمت دام زنده کاهش داشته به‌طوریکه هر کیلو دام زنده نسبت به ۱۰ روز گذشته کاهش ۳۰۰۰ تومانی و نسبت به ۲۰ روز گذشته کاهش ۸۰۰۰ تومانی داشته اما در بازار مصرف کننده هنوز کاهشی نشان نداده است.
این مقام مسئول با اشاره به باز شدن مرزهای شمالی عراق برای صادرات سیب‌زمینی ایران، بیان کرد: با باز شدن مرز روند افزایش قیمت سیب‌زمینی را در کشور شاهد خواهیم بود اما این روند ثبات نداشته و بعد از روزهای اول کاهشی خواهد بود.
رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه سالانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن سیب‌زمینی از استان همدان به خارج از کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: امسال به علت شرایط کرونایی و بسته شدن مرزهای کشورها حجم صادرات کاهش یافته که با باز شدن مرزها روند صادرات سیب‌زمینی بهتر می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن