Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مافیای تکدی‌گری با درآمدهای میلیونی!

۹۰درصد گدایان نیازمند واقعی نیستند؛
مافیای تکدی‌گری با درآمدهای میلیونی!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: توقع متکدیان بالا رفته، ‌افرادی که در سازمان‌های حمایتی هستند ماهی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند در حالی که متکدیان در قالب گروههای مافیایی ماهانه ۲ تا ۳ میلیون درآمد دارند. ۹۰درصد گدایان نیازمند واقعی نیستند.

به گزارش "همدان نیوز"، عبدالرضا عزیزی گفت: برای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر باید قوه قضاییه حکم بدهد، نیروی انتظامی جمع‌آوری کند و شهرداری به مدت دو هفته از آنها نگهداری کند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی نیز پس از شهرداری مسؤولیت بررسی وضعیت متکدیان را به عهده می‌گیرد، گروه‌های مافیا را از غیرمافیا، نیازمند را از غیرنیازمند، معلولان، کودکان و ... را شناسایی و تفکیک می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس، گفت: اما از این اقدام مهمتر این است که اگر در این شناسایی‌ها مشخص شد متکدی فرد خارجی است آن را از کشور خارج کنند و آنهایی که زیرنظر مافیا هستند شناسایی و نیازمندان واقعی تحت حمایت سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد در آیند.

عزیزی گفت: متأسفانه خواسته این متکدیان نیز بالا رفته ‌آنها در سازمان‌های  حمایتی ماهی 50 تا 100 هزار تومان می‌گیرند که البته همه هم دریافت نمی‌کنند اما با این مبالغ روزی می‌گذرانند. این در حالی است که متکدیان دیگر ماهانه 2 تا 3 میلیون تومان درآمد دارند در نتیجه به حقوق ماهانه سازمان‌های حمایتی اکتفا نمی‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در جامعه باید فرهنگ‌سازی انجام شود و مردم اگر می‌خواهند کمکی کنند به سازمان بهزیستی و کمیته امداد بدهند تا به درستی اجرا شود. نباید مردم به متکدیان خارجی یا مافیا کمک کنند که هر روز قوی‌تر و بیشتر شوند مردم باید یاد بگیرند در خیابان به متکدیان کمک نکنند.

وی گفت: در تبریز مرکزی خصوصی وجود دارد که گدایان را شناسایی کرده، بر اساس ‌آن نیازمندان واقعی مشخص می‌شوند در جمع‌آوری 700 گدا در این شهر، 650 نفر از آنها خارجی یا عضو گروه‌های مافیایی بوده است در نتیجه 90 درصد افرادی که گدایی می‌کنند نیازمند واقعی نیستند.

عزیزی گفت: باید در تمام استان‌ها این فرهنگ ایجاد شود و افراد نیازمند واقعی از غیرواقعی مشخص شود.چون گروههای متکدی مافیایی هستند که در ماه 2تا 3 میلیون درآمد دارند و هر متکدی فقط درصد مختصری از آن را می گیرد و بیشتر درآمد به جیب سرکرده‌های گروههای متکدی می رود.

منبع: فارس

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن