Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تخصیص 59 میلیون مترمکعبی آب به بخش صنعت استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:
تخصیص 59 میلیون مترمکعبی آب به بخش صنعت استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: ۵۹ میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت همدان تخصیص داده شده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس مرتضی عزالدین با اشاره به اینکه مدیریت منابع آبی با حساسیت بالایی در حال انجام است، اظهار داشت: همدان در سال آبی جاری از نظر بارندگی وضعیت مناسبی داشته است ولی این امر نباید سبب مصرف بی‌رویه شود.

وی با بیان اینکه مردم همچون گذشته باید در راستای صرفه‌جویی مصرف اب گام بردارند، افزود: در حال حاضر آب شهرهای مختلف در حال تامین بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد که امیدواریم برای تابستان امسال و سال 96 مشکلی از نظر قطعی آب ایجاد نشود.

عزالدین با اشاره به اینکه 90 درصد منابع آبی همدان در بخش کشاورزی و هفت درصد در بخش شرب مصرف می‌شود، تصریح کرد: سه درصد از منابع آبی همدان مربوط به بخش صنعت است که امسال براین اساس 59 میلیون مترمکعب آب به این بخش تخصیص یافته است.

وی با اعلام اینکه تلاش شده برای تخصیص آب به صنایع پاسخ منفی داده نشود، گفت: با توجه به اینکه سیاست و محور اصلی در استان همدان ایجاد اشتغال و توسعه است با تخصیص آب به صنایع موافقت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: افزایش مصرف آب از یک طرف و کمبود منابع آب از طرف دیگر، در واقع عرضه وتقاضا  برای استفاده هر چه بیشتر از منابع موجود را ایجاد کرده است که باید مدیریت لازم در این زمینه شکل گیرد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی های کلان و تدابیر لازم صورت گرفته است که بتوان منابع و مصارف آب را کنترل و بحران گریبانگیر منابع تامین آب کشور را متوقف نمود و از پتانسیل های موجود دشت ها صیانت کرد تا از این ماده بی بدیل گرانبها برای نسل های آینده پاسداری کرد.

عزالدین با بیان اینکه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برای رسیدن به فرهنگ‌سازی مناسب چندسالی است که با استفاده از ظرفیت استان بویژه رسانه‌ها، دستگاه‌های متولی و حتی غیرمتولی مبانی و اصول به مردم منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: در مسیر رودخانه‌های استان همدان طی سالهای گذشته تغذیه مصنوعی ایجاد شده تا بتوان از بارندگی‌ها بهترین استفاده را کرد و خوشبختانه تاکنون 85 میلیون مترمکعب ظرفیت تغذیه مصنوعی در همدان ایجاد شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن