Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی ثبت نام ۶۵۰ همدانی برای سفر اربعین

ثبت نام ۶۵۰ همدانی برای سفر اربعین

رئیس حج و زیارت استان همدان گفت: همزمان با اربعین حسینی ۶۵۰ نفر از استان همدان به کربلای معلا اعزام می شوند و انجام آزمایش منفی PCR برای زائران اربعین الزامی است که نتیجه آن قبل از اعزام باید گرفته شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محسن ساغرچی گفت: امسال به علت وجود محدودیت‌های کرونایی ۶۵۰ نفر از همدان در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند که ویزای آنها در حال آماده‌سازی است.
 
وی از سهیمه ۶۵۰ نفری همدان در اربعین حسینی ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: استعلام‌های لازم در خصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری‌های زمینه‌ای و...) و دریافت تأیید تزریق هر دو دُز واکسن کرونا از وزارت بهداشت در حال انجام است.
 
وی بیان کرد:  انجام آزمایش منفی PCR برای زائران اربعین الزامی است و نتیجه آن قبل از اعزام باید گرفته شود.
 
وی با اشاره به موافقت دولت عراق برای اعزام ۳۰ هزار زائر ایرانی به مراسم اربعین امسال گفت: تمامی ۳۰ هزار نفر اعزامی از طریق مرز هوایی به عراق خواهند رسید و تمامی مرزهای زمینی بسته است.
 
ساغرچی خاطرنشان کرد: در این زمینه دستورالعمل کاملی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهیه شد و مواردی را که در کشور عراق باید مورد توجه قرار بگیرد هم در قالب دستورالعملی مشخص شده است.
 
وی با بیان اینکه هیچ خدماتی در مرزهای زمینی داده نمی شود ، گفت: دولت عراق به هیچ وجه با تردد زمینی موافقت نکرده است. چنانچه هموطنان ما به هر نحوی وارد کشور عراق شوند، عراق مجازات خودش را دارد.
 
رئیس حج و زیارت استان همدان  گفت: کمیته اسکان و تغذیه یکسری موکب داران دارای شناسنامه را سهمیه می دهد که بتوانند به عراق بروند این ها افرادی  هستند که همه ساله در خدمت زوار بودند و وسایل و امکاناتی در عراق دارند که می توانند به زائران ما کمک کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن