Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر فرهنگی - هنری - مذهبی امکان ثبت جهانی هگمتانه وجود ندارد

امکان ثبت جهانی هگمتانه وجود ندارد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: تا مشکل معارضان هگمتانه رفع نشود، امکان ثبت جهانی ندارد.

به گزارش "همدان نیوز"، علی‌اصغر مونسان افزود: پرونده ثبت جهانی هگمتانه را تهیه کرده‌ایم اما باید شهرداری و استانداری مشکل آن را حل کنند.

وی با بیان اینکه آهن فروشان باید از عرصه این اثر تاریخی جمع آوری شوند و آسفالتی که سال گذشته در عرصه و درون تپه ریخته شده کنده شود، گفت: مشاغل مزاحم و ناهمگون باید از این محوطه انتقال داده شود چراکه با وجود این همه معارض هگمتانه ثبت جهانی نمی‌شود.

مونسان با بیان اینکه ایران هر سال می‌تواند یک پرونده ثبت جهانی به کمیته داوری بفرستد و این پرونده باید ۱۰۰ درصد کامل باشد، گفت: اگر امروز پرونده هگمتانه را بفرستیم با وجود معارض برگشت خواهد خورد و ما شانس خود را از دست خواهیم داد.

وی خطاب به نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: همه مسئولان استان و نمایندگان باید تلاش کنند این مشکلات حل و فصل شود.

بارها عنوان شده اجرای پروژه‌های شهری بدون انجام مطالعات لازم نه‌تنها هیچ عایدی برای شهر ندارد بلکه گاهی چنان ضربه‌ای بر پیکره آن وارد می‌کند که تا سال‌ها قابل جبران نخواهد بود کمااینکه این موضوع در حال حاضر برای تپه باستانی هگمتانه صادق است که امتیاز ثبت جهانی شدن را به واسطه اشتباه در چند تصمیم گیری از سوی مسئولان و اجرای اشتباه طرح‌ها از آن گرفت./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن