Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی همدان بازدید کردند

بیش از ۱۱ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی همدان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: ۱۱ هزار و ۶۰۰ گردشگر خارجی در ۹ ماه سالجاری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان بازدید کردند.

به گزارش "همدان نیوز"، محسن معصوم علیزاده جذب گردشگران خارجی را از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان برشمرد و اظهار کرد: غار علیصدر با تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بیشترین بازدیدکننده خارجی را به خود اختصاص داده است و آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

وی ادامه داد: حضور گردشگران خارجی در کشورمان و آشنایی آنها با ظرفیت های غنی گردشگری و فرهنگی ایران برای مقابله با ایران‌هراسی که دشمنان آنرا دنبال و پیگیری می کنند بسیار موثر است بنابراین از همه از فعالان صنعت گردشگری انتظار می رود در این زمینه برنامه‌ریزی و همکاری لازم را داشته باشند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری همدان به زبان های چینی و روسی

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: براساس دستور استاندار همدان با تشکیل تیم‌های اقتصادی و گردشگری تقویت مراودات با کشورهای روسیه و چین در دستور کار قرار گرفته است.

معصوم علیزاده ادامه داد: جاذبه‌های شاخص گردشگری همدان با هدف کمک به جذب گردشگران چینی و روسی به زبان این کشورها در سایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان معرفی می شود.

وی یادآور شد: ترجمه تابلوهای گردشگری، بروشورها و محتواهای گردشگری با زبان های چینی و روسی نیز در حال آماده سازی است.

بازدید سه میلیون نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه سه میلیون نفر از هموطنان در مدت یاد شده از جاذبه های گردشگری همدان بازدید کردند اظهار کرد: یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر از اماکن طبیعی، ۶۸۰ هزار نفر از اماکن دست ساز، ۴۳۷ هزار نفر از اماکن تفریحی و ۴۱۴ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید کردند.

به گفته وی غار علیصدر با ۶۱ هزار نفر، آرامگاه بوعلی با ۴۶ هزار نفر، آرامگاه باباطاهر با ۳۸ هزار نفر، باغ موزه دفاع مقدس با ۳۳ هزار نفر و محوطه باستانی هگمتانه با ۲۳ هزار نفر بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده اند.

اختصاص ۴۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور به همدان در بخش میراث فرهنگی

معصوم علیزاده با بیان اینکه سفر رییس جمهور و مصوبات آن کمک خوبی را به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان کرد، افزود: از محل این مصوبات ۴۴۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که صرف آماده سازی و ساماندهی محوطه باستانی هگمتانه شد که بخشی از فرایند ثبت جهانی این مجموعه بود.

وی اظهار کرد: پیگیر جذب سایر اعتبارات سفر رئیس جمهور به ویژه در زمینه مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی هستیم.

رشد ۴۹ درصدی اقامت گردشگران در همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: ۱۱۰ هزار و ۳۱۶ نفر اقامت طی ۹ ماهه سال جاری در اقامتگاه های رسمی این استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۴۸.۹۴ درصد رشد یافته است.

معصوم علیزاده افزود: از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۴۵ اقامت در هتل ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۳.۸۸ درصدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین هفت هزار و ۶۱۵ نفر اقامت در مجتمع های گردشگری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد رشد داشته و هشت هزار و ۸۴۵ اقامت در میهمانپذیرها داشتیم که در این بخش نیز با رشد هشت درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل روبرو هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: در این مدت هفت هزار و ۹۱۹ اقامت در هتل آپارتمان ها با ۷.۱۸ درصد رشد و ۴۷ هزار و ۵۰۱ اقامت در خانه مسافر با ۴۳.۶ درصد رشد به ثبت رسیده است.

معصوم علیزاده ادامه داد: همچنین هفت هزار و ۹۳۸ اسکان در اقامتگاه های بومگردی استان همدان ثبت شده که ۷.۲ درصد رشد داشته است و نیز چهار هزار و ۴۶۶ نفر اقامت در اقامتگاه های اضطراری با ۱.۹۸ درصد رشد ثبت شده است.

۶۵۱بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و دفاتر

وی با اشاره به اینکه نظارت‌های جدی بر مراکز اقامتی استان وجود دارد اظهار کرد: ۶۵۱ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران ها، مراکز پذیرایی و بین راهی در ۹ ماه گذشته انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: در خلال این بازرسی ها ۱۵ فقره تذکر شفاهی به هفت مرکز اقامتی، ۲ دفتر خدمات مسافرتی و ۶ مرکز پذیرایی ارائه شد و همچنین یک مرکز اقامتی و چهار مرکز پذیرایی اخطار کتبی گرفتند.

معصوم علیزاده ادامه داد: در نتیجه این بازدیدها چهار مرکز اقامتی، سه دفتر خدمات مسافرتی و سه مرکز پذیرایی به لحاظ حسن عملکرد تشویق شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان در دوران دولت سیزدهم ۳۵ درصد رشد پیدا کرده است اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ اقامتگاه بوم گردی در استان همدان در حال بهره برداری هستند که هفت مورد از آنها طی ۲ سال اخیر مورد افتتاح قرار گرفته اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه این اداره کل از سرمایه گذاری در حوزه بوم گردی ها استقبال و حمایت می کند، افزود: توجه به این مهم موجب رونق گردشگری، اشتغال آفرینی، پیشگیری از مهاجرت بی رویه به شهرها و تقویت معیشت روستاییان را با خود به همراه دارد.

معصوم علیزاده از رشد ۲۱ درصدی تعداد دفاتر خدمات مسافرتی استان طی ۲ سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تعداد دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان اولین مکان ارائه خدمات گردشگری از ۵۳ مورد به ۶۴ مورد افزایش یافته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن