Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در همدان آغاز شد

پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در همدان آغاز شد

پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پس از سال ها توقف در شهر همدان آغاز شد و مدیران شهری و پلیس راهور در حرکتی نمادین بخشی از مسیر بلوار ارم تا میدان قائم را رکاب زدند.

به گزارش "همدان نیوز"، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: پویش سه شنبه های بدون خودرو با هدف ترویج و ارتقای استفاده از سیستم حمل و نقل پاک آغاز شد.

سرهنگ فرخ جمالی افزود: ۲ ایستگاه دوچرخه در بلوار ارم انتهای سعیدیه و میدان قائم با ظرفیت ۳۰ دستگاه دوچرخه توسط شهرداری پیش بینی شده و افراد می توانند از این دوچرخه ها برای تردد استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از معضلات شهر همدان ترافیک ناشی از تردد خودروهای تک سرنشین است در حالیکه شهروندان می توانند از دوچرخه برای انجام امور روزمره، حضور در بازار و خرید مایحتاج استفاده کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: استفاده از دوچرخه یا موتورسیکلت برقی و ایمن یکی از دستور کارهای شهرداری های واقع در کلان شهرها است.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: استفاده از دوچرخه برای تردد مزیت هایی نظیر ورزش و سلامتی بدن ناشی از تحرک، کمک به کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری دارد.

وی گفت: یکی از عوامل بروز ترافیک در نقاط مختلف شهر به ویژه در هسته مرکزی همدان و حاشیه ادارات، پارک خودرو در حاشیه معابر به مدت طولانی است و در این مواقع مراجعان و ارباب رجوع به علت نبود محل پارک مجبور به پارک دوبل می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: در این راستا شهرداری همدان با یکی از شرکت ها برای دریافت هزینه پارک حاشیه ای قرارداد منعقد کرده است و این شرکت به صورت مکانیزه یعنی با استفاده از خودرو نسبت به کنترل وضعیت پارک وسیله نقلیه در حاشیه معابر و دریافت هزینه اقدام می کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن