Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر انتظامی - حوادث کشف حدود ۶.۵ تن موادمخدر امسال در همدان

کشف حدود ۶.۵ تن موادمخدر امسال در همدان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: ۶ تن و ۴۵۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر ۱۱ ماهه امسال در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ عباس عزیزی افزود: کاهش سطح کشت خشخاش و مواد مخدر از سوی طالبان و جانفشانی مرزبانان فراجا در کنترل شدید مرزها به منظور پیشگیری از ورود موادمخدر به کشور از مهم‌ترین عوامل افزایش نیافتن میزان کشفیات پلیس مبارزه با موادمخدر همدان و سایر استان‌ها است.

وی اضافه کرد: علاوه بر انسداد مرزها، برخورد با سرشبکه‌ها و باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر موجب شده که شاهد جابجایی موادمخدر با اوزان بالا نباشیم.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان توضیح داد: قاچاقچیان سابقه دار سعی در انتقال محموله‌های بیش از ۱۰۰ کیلوگرم دارند اما افراد نوظهور و جدید، قاچاق موادمخدر را ابتدا از ۲ تا ۱۰ آغاز می‌کنند بنابراین با دستگیری و زندانی کردن سرشبکه باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر میزان کشفیات پلیس نیز کاهش می‌یابد.

سرهنگ عزیزی گرانی موادمخدر را از دیگر علل کاهش کشفیات دانست و گفت: همچنین نرخ موادمخدر صنعتی ۲ برابر افزایش داشته است

وی با بیان اینکه گرانی موادمخدر موجب کاهش حجم قاچاق کالا شده اظهار کرد: با وجود افزایش ۲۳ درصدی عملیات‌های پلیسی اما حجم کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری افزایشی نداشته است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهار کرد: میزان دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر در ۱۱ ماهه امسال با ۱۲ درصد افزایش به سه هزار و ۳۶۵ نفر رسیده است.

سرهنگ عزیزی افزود: ۹ هزار و ۸۰۰ معتاد، نگهدارنده و مصرف کننده مواد مخدر از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه دستگیر شدند که در این زمینه هم شاهد افزایش ۲۷ درصدی دستگیر شدگان هستیم.

وی گفت: ۴۵ باند تهیه و توزیع موادمخدر ۱۱ ماهه امسال منهدم شدند که ۱۸درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته فزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان ادامه داد: ۱۲ هزار و ۱۵۹ عملیات پلیسی شامل کنترل مسیرهای ارتباطی ، شناسایی خانه‌های تیمی محل عرضه و تبادل و فروش موادمخدر، تعقیب و مراقبت، ایست و بازرسی اجرا شده است.

سرهنگ عزیزی افزود: بیشتر عملیات های پلیس در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل صورت گرفته که این امر موید این است که عوامل پلیس مبارزه با موادمخدر شبانه روز حتی در روزهای تعطیل و غیر تعطیل برای برخورد با قاچاقچیان موادمخدر مجاهدانه تلاش می‌کنند.

وی گفت: یک هزار و ۸۰۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده جمع آوری معتادان، برخورد با خرده فروشان، پاکسازی اطراف مراکز آموزشی، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و معابر اصلی از لوث معتادان و فروشندگان موادمخدر اجرا شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان اظهار کرد: عوامل این مجموعه با اجرای این عملیات‌ها موفق به توقیف ۱۷۸ دستگاه خودرو، ۶۷ دستگاه موتورسیکلت از قاچاقچیان و کشف ۷۰ هزار قرص موادمخدر شدند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: ۲۵ عملیات فرا استانی در فارس، خوزستان، قم و دیگر استان‌ها توسط پلیس مبارزه با موادمخدر این استان انجام شده که نتیجه آن کشف یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر بوده است.

وی بیان کرد: درصد بالایی از قاچاقچیان برای چندمین بار دستگیر می‌شوند یعنی پس از تحمل دوران حبس و آزادی از زندان دوباره به چرخه قاچاق موادمخدر برمی گردند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته درصد بالایی از قاچاقچیان عمده، کلان، غیربومی و خرده فروشان بومی هستند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه سن اعتیاد رو به کاهش است اضافه کرد: چنانچه در سنین ۱۸ تا ۲۵ سالگی از گرایش فرزندان به مصرف دخانیات و اعتیاد جلوگیری شود در سنین بالاتر احتمال گرایش آن‌ها به سمت موادمخدر کاهش می‌یابد.

سرهنگ عزیزی افزود: مصرف سیگار اولین گام به سمت اعتیاد است سپس نوجوانان به سمت مصرف گُل، حشیش و ماریجوانا می‌روند در عین حال گروه همسالان بیشترین نقش را در اعتیاد افراد دارند.

وی تاکید کرد: یکی از عوامل اعتیاد افراد، تبلیغات سوء مصرف برخی از قرص‌ها برای تناسب اندام و لاغری در شبکه‌های اجتماعی است در حالیکه یکی از ترکیبات این قرص موادمخدر است.

وی افزود: افراد سودجو برای کسب سود با شیوه‌های مختلف اقدام به تبلیغ این قبیل قرص‌ها کرده و افراد به ویژه بانوان با مصرف این قرص‌ها به مرور معتاد می‌شوند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن