Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری خسارت 350 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری همدان

خسارت 350 میلیارد تومانی کرونا به گردشگری همدان

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: میزان خسارت تاسیسات گردشگری همدان از کرونا بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علی خاکسار با بیان اینکه در نوروز سال جاری ۲۱۸ هزار و ۶۷۶ نفر از گردشگران از مراکز  تفریحی و توریستی و ۴۷ هزار و ۱۰۰ گردشگر نیز از جاذبه های تاریخی‌ و فرهنگی استان همدان دیدن کردند، اظهار کرد: همچنین ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مسافران و گردشگران نوروزی استان همدان در اماکن اقامتی این استان اسکان یافتند.  
وی با بیان اینکه بایستی برنامه ریزی ها برای نوروز ۱۴۰۱ به نحوی باشد تا از موقعیت های گردشگری برای به حرکت درآمدن چرخ های اقتصاد گردشگری استفاده کنیم، گفت: با توجه به شرایط کرونایی در کشور و استان و بر اساس مصوبه ستاد استانی و کشوری کرونا، همه مراکز تفریحی و توریستی، تاریخی و موزه‌ها تعطیل شدند اما مراکز اقامتی در فعالیت و خدمات‌دهی محدودیتی ندارند و این تأسیسات برای افرادی که مجبور به اقامت در هتل بودند، فعال و آماده خدمت رسانی بودند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در خصوص وضعیت تاسیسات گردشگری استان همدان در دوران شیوع ویروس کرونا نیز مطرح کرد: میزان خسارت تاسیسات گردشگری استان همدان از کرونا بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان است که این خسارت وارد بر مراکز اقامتی، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و سایر تاسیسات گردشگری است.
خاکسار با بیان این موضوع عنوان کرد: ۱۷۲ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده که بالغ  بر ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات ۱۲ درصدی دریافت کنندکه تاکنون ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است./ بازار

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن