Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری همدان؛ میزبان هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری /ثبت‌نام 160 نفر از 18 کشور

همدان؛ میزبان هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری /ثبت‌نام 160 نفر از 18 کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری در دهه اول بهمن ماه امسال در همدان برگزار خواهد شد.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته همدان در آغازین روزهای بهمن ماه میزبان این کنوانسیون خواهد بود.

وی ادامه داد: تا کنون 160 نفر از 19 کشور جهان که بخش عمده ای از این کشورها اروپایی هستند، برای شرکت در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری ثبت نام کرده اند.

مالمیر با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان برای گردشگری همدان در تمام فصول برنامه ریزی می کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه با اعتبارات دولتی نمی توان جشنواره برگزار کرد، بخش خصوصی باید وارد عمل شود که در خصوص برگزاری جشنواره زمستانی پیشنهاداتی مطرح شده و مورد موافقت قرار گرفته که امید می رود به سرانجام برسد.

وی با اشاره به روند اجرای طرح های سرمایه گذاری در همدان نیز گفت: عملیات عمرانی دو هتل چهارستاره امیران، هتل پنج ستاره شادی و دو هتل آپارتمان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان همدان در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان همچنین تصریح کرد: هتل فاران در تویسرکان و هتل کریم خان در ملایر، هر دو با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که البته فاز اول هتل کریم خان به بهره برداری رسیده است.

وی به انجام عملیات عمرانی مجموعه گردشگری مروارید غلطان اشاره کرد و افزود: مجموعه شادی ملایر و کمپ اقامتی گوشه پیل تویسرکان نیز از دیگر طرح های گردشگری استان هستند که توسط بخش خصوصی اجرا می شوند.

مالمیر با اشاره به اینکه ساخت کمپ اقامتی 90 واحدی شرکت عصر طلایی هگمتانه در مراحل پایانی قرار دارد، یادآور شد: امید می‌رود که این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: خاک برداری هتل مجموعه عصر طلایی هگمتانه نیز انجام شده و به زودی عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان خاطرنشان کرد: سفره خانه های متعددی نیز در استان در حال ساخت است که تعدادی از آنها در آینده نزدیک افتتاح می شود.

وی به سرمایه گذاری سازمان شستا در بخش گردشگری در همدان اشاره کرد و افزود: جلسه ای با حضور استاندار همدان و مدیرعامل شستا برگزار و قرار بر این شد که نقشه های پیشنهادی ارائه شود که پس از ارائه نقشه امور اداری طرح ز جمله صدور موافقت نامه اصولی و طرح در کمیته سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

مالمیر در پایان یادآور شد: یکی از هتل های همدان نیز در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال و یا تا خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن