Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری صادرات صنایع دستی همدان باید به 50 میلیون دلار برسد/کمک ویژه سازمان میراث‌فرهنگی به استان همدان

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:
صادرات صنایع دستی همدان باید به 50 میلیون دلار برسد/کمک ویژه سازمان میراث‌فرهنگی به استان همدان

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی کشور کمک ویژه‌ای به استان همدان در بخش صنایع‌دستی داشته است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، بهمن نامورمطلق در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: مدیریت خوبی در سطح استان در خصوص اقتصاد مقاومتی وجود دارد و همدلی در استان در این زمینه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه استان همدان از افتخارات صنایع دستی کشور به شمار می رود، اظهار داشت: همدان از کانون های اصلی صنایع دستی است و یکی از چهار شهر صنایع دستی دنیا، شهر لالجین در استان همدان است.

نامور  با اشاره به اینکه بیشترین رشته‌های صنایع دستی در کشور به بخش خرد اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: یکی از بخش های صنایع دستی، فرش است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نامور با تأکید بر اینکه همدان در صنایع دستی استان ویژه است، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی کشور کمک ویژه‌ای به استان داشته و بیش از پنج میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص یافته چراکه همدان می‌تواند یکی از کانون‌های صنایع دستی باشد.

وی با بیان اینکه کاهش ده درصدی صادرات باید بررسی شود، اظهار داشت: 36 هزار نفر در حوزه صنایع دستی در همدان فعال هستند و 22 هزار کارگاه صنایع دستی در استان وجود دارد که بر اساس برنامه ششم توسعه باید به 45 هزار کارگاه برسد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: میزان صادرات صنایع دستی در استان همدان 10 میلیون دلار است که باید با افزایش پنج برابری به 50 میلیون دلار افزایش یابد.

نامور همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف صادراتی استان، عراق بوده که تحت ضربه های داعش قرار گرفت و امید می رود کشور به عراق پس از داعش برسد و وضعیت بهبود یابد.

وی با بیان اینکه هر شهرستان باید یک برند ملی و هر استان یک برند بین المللی داشته باشد، گفت: چرم و تراش سنگ برند همدان، منبت برند تویسرکان و ملایر و سفال برند بهار است اما پنج شهرستان استان برند ملی ندارند.

نامور با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: علاوه بر این، به تأمین سوخت واحدهای صنایع دستی باید توجه شود.

وی تأکید کرد: نیاز می رود که واحدهای صنایع دستی به واحدهای دانش بنیان تبدیل شود که این هدف امکان پذیر است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن