Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری صدور ویزا برای زائران اربعین در کمتر از 24 ساعت

صدور ویزا برای زائران اربعین در کمتر از 24 ساعت

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با هماهنگی انجام شده ، صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی در کمتراز 24ساعت امکان پذیر شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید اوحدی دوشنبه شب در جریان بازدید از روند تردد زائران اربعین حسینی در گذرگاه مرزی چذابه با تاکید بر تهیه ویزا از سوی زائران اربعین حسینی افزود: 16نمایندگی و کنسولگری عراق در ایران ویزای زائران را کمتر از 24ساعت صادر می کنند.

وی 28آبان را آخرین فرصت برای صدور زائران اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: بعداز این تاریخ ویزا پرای سفرهای زیارتی غیراربعین صادر می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با ابراز تاسف از اینکه برخی زائران بدون توجه به هشدارهای این سازمان بدون ویزا به مرزهای سه گانه مراجعه می کنند تاکید کرد با توجه به تسهیلات فراهم شده زائران حتما با گذرنامه و ویزا به پایانه های مرزی مراجعه کنند.

اوحدی افزود: مسئولان مرزبانی عراق از ورود زائران بدون ویزا جلوگیری می کند واجازه نمی دهند زائری بدون ویزا وارد این کشور که حالت امنیتی دارد شود.

وی ظرفیت صدور ویزا از سوی طرف عراقی در شبانه روز را 80هزار مورد عنوان کرد و افزود: با تلاش همه دستگاههای اجرایی تا پایان وقت روز یکشنبه بیش از یک میلیون و 400هزار زائر اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود شمار زائران که در کنگره عظیم اربعین حضور پیدا خواهند کرد به 2 میلیون نفر برسد.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: نقد جدی بر رسانه‌های بیگانه وارد است چراکه چشمان خود را بر حرکت عظیم اربعین در ملت ایران به سوی عراق بسته اند.

اوحدی اظهار کرد: رسانه های خارجی بیایند تا این همه عظمت را ببینند زیرا همه چیز گواهی از این می دهد که امسال شاهد به ثبت رسیدن یک حماسه ماندگاری ازعشاق امام حسین(ع) باشیم.

وی افزود: جا دارد از مردم و دولت عراق تشکر و قدردانی کنیم چراکه در زمانی که مجموعه نیروهای تکفیری و صهیونیستی داعش جنگ ظالمانه ای را بر آن‌ها تحمیل کردند و ارتش عراق در حال جنگ است شاهد حضور حماسی مردم عراق هستیم که قطعا پذیرایی ماندگاری را از زائران دارند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به تمهیدات ایجاد شده از سوی سازمان حج و زیارت در ایام اربعین گفت: همه موکب داران و دستگاه های اجرایی مختلف آن چه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا این شب‌ها شاهد حماسه بزرگ شور و شعور و معنویت زائران مشتاق حضرت سید الشهدا(ع) باشیم.

اوحدی در جریان بازدید از پایانه مرزی چذابه با شماری از زائران مشتاق حسینی که از عازم عتبات عالیات بودند گفت وگو کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد.

در این بازدید ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان گزارشی از روند تردد زائران اربعین حسینی در 2 مرز شلمچه و چذابه را بیان کرد.

پیش بینی شده در ایام اربعین حسینی حدود یک میلیون زائر از شلمچه و 500هزار زائر از مرز چذابه به عتبات عالیات سفر کنند.

منبع: ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن