Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری تکمیل راه آهن همدان-تهران در سال 95 بعید است

معاون عمرانی استانداری همدان:
تکمیل راه آهن همدان-تهران در سال 95 بعید است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: بعید به نظر می رسد که با اعتبارات امسال راه آهن همدان-تهران تا پایان سال جاری تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمودرضا عراقی در جمع خبرنگاران در ابتدا با بیان اینکه برخی سرمایه گذاران زیاده خواهی می کنند، اظهار داشت: برخی به ضوابط و قوانین قانع نیستند و به سود بیشتری فکر می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در منطقه گنجنامه برخی سرمایه گذاران درخواست مجوز می کنند اما از طرفی دوستداران محیط زیست نیز بر راه اندازی برخی اماکن گردشگری که به تخریب محیط زیست می انجامد معترض هستند که باید هم رضایت فعالان بخش گردشگری و هم محیط زیست را جلب کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه هزینه هایی که از سوی شهرداری لالجین در راستای جهانی شدن اختصاص داده پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی به شهرداری لالجین پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت راه آهن همدان-تهران، گفت: با توجه به اینکه اعتبارات از محل درآمد نفت تأمین می شود و مشکلاتی که در فروش نفت و قیمت آن وجود دارد، اعتبارات کاهش می یابد و پروژه های نیمه تمام را با مشکل مواجه می کند.

عراقی همچنین ین تصریح کرد: کلنگ های زیادی به زمین زده شده و اعتباراتی به آن اختصاص یافته و اعتباراتی که باید برای راه آهن در نظر گرفته می شد، لحاظ نشد.

وی در ادامه یادآور شد: بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل نشده چون سود اقتصادی برای آن ندارد و در زمانی به دلیل برخی تصمیمات اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: با توجه به طولانی شدن طرح، سرمایه گذاران توجیهی مبنی بر اقتصادی نبودن آن ارائه می دهند چون طرح نیمه کاره است و بهتر بود از همان ابتدا از طریق فاینانس اجرایی می شد.

وی با بیان اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان باید در خصوص وضعیت راه آهن پاسخگو باشد، اظهار داشت: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در همدان مدیرکل راه و شهرسازی است و باید به موارد مختلف پاسخ دهد.

عراقی همچنین تصریح کرد: نمی توان در خصوص تکمیل راه آهن به مردم وعده داد و بعید به نظر می رسد که تمام اعتبارات راه آهن همدان-تهران امسال تخصیص یابد و بتوان شاهد تکمیل آن تا پایان سال بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه سرعت توقعات گردشگری از تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی بیشتر است، یادآور شد: باید روح جدیدی در سازمان میراث فرهنگی دمیده شود و رویکرد متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالقوه لالجین باید بالفعل شود، خاطرنشان کرد: برای ثبت لالجین به عنوان شهر جهانی وفاق و همدلی وجود داشته و انتظار از سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی ارائه برنامه های قابل توجه برای لالجین است.

عراقی با اشاره به متفاوت بودن رویکرد اعتبارات استان نسبت به سال قبل، یادآور شد: اگر حداقل اعتبارات برای سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته نشود نمی تواند حداقل ها را حفظ کند.

وی افزود: همیشه برای طرح های عمرانی اعتبارات زیادی صرف می شود و بخش مدیریتی در این زمینه مغفول می ماند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه یک سوم اشتغال صنعت استان در بخش صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای صنایع دستی در ایجاد اشتغال، از فرصت استثنایی جهانی شدن لالجین برای بهبود اشتغال استفاده خواهد شد.

وی با تأکید بر تأثیر نقد و نظارت مستقیم رسانه و مردم بر عملکرد دستگاه ها، یادآور شد: تقاضا این است که نقاط مثبت نیز اطلاع رسانی شود تا دلگرمی کارکنان باشد.

عراقی با بیان اینکه تلاش بر این است که مجوز ایجاد زیرساخت های گردشگری به منطقه گنج نامه و عباس آباد محدود نشود، گفت: تلاش بر این است که اماکن گردشگری در نقاط مختلف شهر همدان توزیع شود.

وی به ساماندهی فاضلاب منطقه گنجنامه شهر همدان اشاره و تصریح کرد: قرار بر این است که برآوردهایی برای متصل کردن فاضلاب گنجنامه به فاضلاب شهر همدان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه باید تسهیلات کم بهره برای سرمایه گذاری در لالجین در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: این شرایط می تواند موجب  جذب سرمایه گذاران به لالجین شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن