Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری پیش‌بینی ورود یک میلیون گردشگر به همدان در تعطیلات عید فطر/ظرفیت اسکان مطلوب نیست

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان مطرح کرد:
پیش‌بینی ورود یک میلیون گردشگر به همدان در تعطیلات عید فطر/ظرفیت اسکان مطلوب نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: پیش بینی می شود که در تعطیلات عید فطر جمعیتی بالغ بر یک میلیون گردشگر به همدان سفر کنند.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر اظهار داشت: ادارات میراث فرهنگی شهرستانهای استان آمادگی کامل را برای میزبانی از گردشگران دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان همدان که بیشترین حجم گردشگران دارد، هماهنگی های لازم برای این ایام به عمل آمده است.

مالمیر با بیان اینکه شیوه نامه سازمان میراث فرهنگی به استان ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه نامه، همدان با همان ظرفیتی که در ایام نوروز میزبانی گردشگران را بر عهده داشت، در ایام تابستان نیز آماده پذیرایی از گردشگران است.

وی همچنین تصریح کرد: هتل ها، میهمان پذیرها، مدارس و دیگر اماکن برای گردشگران در نظر گرفته شده و خوشبختانه فضای سر باز برای نصب چادر، مشکل برودت هوا را برای گردشگران ایجاد نخواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه نمی توان در خصوص میزان گردشگران ورودی به استان برآورد و ارزیابی قطعی اعلام کرد، یادآور شد: با این وجود پیش بینی هایی مبنی بر ورود یک میلیون گردشگر به استان همدان مطرح می شود.

وی در ادامه یادآور شد: از میزان فروش بلیت در اماکن گردشگری و حضور مسافران در هتل ها و مراکز اسکان میزان حضور گردشگران در استان ارزیابی خواهد شد و آمار ثبتی برای ما مهم است چراکه این آمار میزان درآمد اقتصادی استان را نشان می دهد و درآمد برای ما اهمیت دارد.

مالمیر با بیان اینکه همه استانها که در مقطع ناگهانی با حضور حداکثری مسافران روبه رو می شوند، نمی توانند به طور کامل پاسخگوی حجم بالای مسافران باشند، اظهار داشت: ظرفیت های اسکان استان به گونه ای است که حجم مسافران را تحمل کند اما مطلوب نیست.

وی افزود: نمی توان زیرساخت های گردشگری را بر مبنای ورود گردشگران در ایامی خاص تعریف کرد چراکه ممکن است در دیگر ایام سال، ظرفیت ها مورد استفاده قرار نگیرد و توجیه اقتصادی نداشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: این ظرفیت ها مطلوب نیست اما مشکلی نیز در میزبانی از وجود گردشگران نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری های در حال انجام برای راه اندازی هتل هما در همدان از سوی سازمان شستا، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه و اختصاص اعتبارات هنوز به مرحله نهایی نرسیده و امید می رود که هرچه سریعتر تصمیم گیری ها انجام شود و اجرای پروژه سرعت بگیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن