Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری ارزیابی امکانات آینده لالجین به عنوان شاخصی برای جهانی شدن

عضو شورای جهانی سفال تأکید کرد:
ارزیابی امکانات آینده لالجین به عنوان شاخصی برای جهانی شدن

عضو شورای جهانی سفال و نایب رئیس منطقه جنوبی اقیانوسیه گفت: امکانات آینده لالجین در کنار شرایط موجود، به عنوان شاخصی برای معرفی به عنوان شهر جهانی سفال مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، کوین مورای در نشستی که در راستای جهانی شدن سفال جهان در شهرداری لالجین برگزار شد، ضمن تأیید کیفیت سفال لالجین، اظهار داشت: بازدید از کارگاه حاج عسگر عسگری به عنوان پدر سفالگری این شهر بسیار جذاب بود.

وی ادامه داد: این موضوع بسیار جالب است که این صنعت هفت هزار ساله هنوز پابرجا است.

کوین با اشاره به اهمیت کیفیت سفال و سرامیک در شورای جهانی سفال، خاطرنشان کرد: انگیزه و اهداف ساخت سفال از سوالات این شورا است که آیا لالجین به دنبال برقراری تبادلات بین المللی نیز هست؟

وی با بیان اینکه شهرهای فعال صنایع دستی در شبکه جهانی به هم متصل خواهند شد، خاطرنشان کرد: شهر درهوآ در چین نیز در زمینه سفال فعال است و کشور چین با این صنعت درگیر شده و شاید این یکی از امکاناتی باشد که باید لالجین در مورد آن اطلاعات کسب کند.

کوین همچنین تصریح کرد: نه تنها شرایط فعلی بلکه امکانات آینده در این شهر نیز مورد نظر شورای جهانی سفال است.

دیگر عضو شورای جهانی سفال و معاون وزیر صنایع دستی کشور عمان نیز  ضمن ابراز امیدواری از افزایش صادرات سفال این شهر، اظهار داشت: در آینده نزدیک شورای صنایع دستی در اصفهان برگزار می شود که امید می رود لالجین در آن خوش بدرخشد.

احمد صالح فارسی افزود: افرادی که قرار است در این برنامه حضور پیدا کنند از سراسر دنیا هستند و این برنامه می تواند فرصت بسیار خوبی باشد که مردم لالجین هنر خود را به نمایش بگذارند.

عضو دیگر این شورا و مشاور معاونت صنایع دستی در امور صادرات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 30 تا 45 روز آینده نتایج نهایی برای معرفی لالجین به عنوان هر جهانی سفال اعلام خواهد شد.

امید شیوا با بیان اینکه شورای جهانی صنایع دستی در مهرماه امسال در شهر اصفهان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهرهای جهانی صنایع دستی در این شهر حضور خواهند داشت که فرصت مغتنمی برای شهرها به شمار می رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن