Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی ورزشکاران همدانی 78 مدال بین‌المللی به دست آوردند

ورزشکاران همدانی 78 مدال بین‌المللی به دست آوردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره وام های حوزه اشتغال زایی جوانان گفت: در سال رونق اقتصادی توجه ویژه ای به حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی داریم و سال گذشته در همین راستا به سازمان های مردم نهاد جوانان که در حوزه کارآفرینی فعالیت دارند 23 مورد تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 21 میلیارد ریال پرداخت شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، محسن جهانشیر در گردهایی دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان و هیات های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان گفت: همدان از قدیم ظرفیت عظیمی‌در ورزش داشته و مردم این استان علاقمند به ورزش هستند.

وی در ادامه گریزی با سیل اخیر زد و با بیان اینکه جامعه بزرگ ورزش وجوانان همدان در سیل اخیر واژه آتش به اختیار را به خوبی معنا کردند، گفت: اداره کل ورزش وجوانان همدان در پشتیبانی از سیل دیدگان فعالیت های خوبی داشت.

وی با اشاره به وقوع سیل واقدامات انجام شده در کمک رسانی به سیل زدگان استان اظهار کرد: در همان ابتدای وقوع سیل گروه جهادی ورزشکاران و کارکنان ورزش و جوانان همدان و هیات های باستانی و همگانی استان به منظور یاری و کمک به سیل زدگان لرستان شتافتند و در پلدختر و معمولان مستقر شدند.

جهانشیر اظهار داشت: این کاروان متشکل از 20 تن به همت اداره کل ورزش و جوانان و گروه جهادی حضرت علی اکبر(ع) حزب الله همدان و هیات اتومبیلرانی و موتورسواری در منطقه سیل زده معمولان لرستان مشغول خدمت رسانی بودند و دیگر ورزشکاران استان از جمله ورزشکاران انجمن جوجیتسو در منطقه پلدختر به مردم سیل زده خدمت رسانی کردند.

وی در ادامه به شرایط ورزش استان اشاره کرد و افزود: سرانه ورزشی هر شهروند همدانی قبل از انقلاب اسلامی‌تنها 6.81 سانتی متر بود که با افزایش فضاهای ورزشی در 40 سال اخیر امروز سهم هر شهروند همدانی از سرانه های ورزشی به 72 سانتی متر رسیده است .

جهانشیر خواستارهمکاری دستگاههای اجرایی در پیشبرد اهداف در ورزش استان شد و افزود: چندین پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که یکی از اهداف ما در استان همدان اتمام این پروژه ها تا پایان دولت دوازدهم است.

وی در ادامه به نقش سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: راه برون رفت کشور از گردنه سخت کنونی و توسعه آن را در توجه بیشتر به جوانان و کاهش بار مسوولیت از شانه های دولت و واگذاری امور به سمن ها است و خوشبختانه در حال حاضر 107 سازمان مردم نهاد دارای مجوز هستند وفعالیت می کنند.

وی با اشاره وام های حوزه اشتغال زایی جوانان گفت: در سال رونق اقتصادی توجه ویژه ای به حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی داریم و سال گذشته در همین راستا به سازمان های مردم نهاد جوانان که در حوزه کارآفرینی فعالیت دارند 23 مورد تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 21 میلیارد ریال پرداخت شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های زندگی برای زوج های جوان گفت: سال گذشته در راستای تحکیم خانواده 123 کارگاه آموزش مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج برگزار شد.

جهانشیر از توسعه ورزش بانوان و استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان به عنوان دو اولویت مهم ورزش استان یاد کرد و افزود: ورزش بانوان در استان همدان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و آخرین نمونه این مهم کسب 12 مدال ارزشمند در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا توسط بانوان همدانی بود.

محسن جهانشیر به حوزه ورزش قهرمانی اشاره کرد و افزود: ورزشکاران همدانی در عرصه های ملی و بین المللی درخشان ظاهر شده اند به طوری که ورزشکاران همدانی سال گذشته در مسابقات بین المللی 78 مدال کسب کردند و 126 نفر به عضویت تیم های در آمدند.

وی شمار ورزشکاران بیمه‌شده در این استان را بالغ بر 86250 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 47 هیات ورزشی استانی و 329 هیات ورزشی شهرستانی در استان همدان مشغول به فعالیت هستند و 101 تیم از همدان در لیگ های حرفه ای حضور دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته همدان میزبان 100 رویداد ورزشی بود، تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان همواره به ورزش همدان نگاه ویژه ای داشته و همدان با توجه به زیر ساخت های که دارد می‌تواند میزبان مسابقات بیشتری در سطوح ملی و فراملی باشد.

وی مهمترین برنامه خود در حوزه قهرمانی را المپیک 2020 و بازیهای آسیایی 2022 می‌داند و می‌گوید: گفت :درست است در المپیک های گذشته ورزش همدان صاحب ورزشکار و مدال بوده اما تا کافی نیست و هدف بزرگ ورزش همدان حضور و مدال آوری در المپیک ۲۰۲۰ است و در این راستا نیازمند حمایت همه جانبه مسئولین استانی و کشوری هستیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن