Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان در ۵۵ پایگاه همدان

اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان در ۵۵ پایگاه همدان

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در ۴۶ مرکز مثبت زندگی و ۹ پایگاه دائمی برای جامعه هدف این استان اجرا می شود.

به گزارش "همدان نیوز"، ابوالفضل باب الحوائجی افزود: اجرای طرح غربالگری بینایی در راستای پیشگیری از معلولیت‌هایی نظیر نابینایی و کم بینایی و تنبلی چشم، کاهش عوارض اجتماعی و روانی ناشی از کم‌بینایی یا نابینایی کودک در خانواده‌ها و تأمین سلامت جمعیت آینده کشور است.

وی با بیان اینکه در این طرح، کودکان دچار اختلال بینایی و تنبلی چشم شناسایی و اقدامات مقتضی برای درمان و مداوای آنها انجام می شود، سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان را سه تا ۶ سالگی برشمرد.

باب الحوائجی اظهار داشت: در بیماری تنبلی چشم، چشم های کودک سالم به نظر می‌رسد اما دید کافی وجود ندارد و عدم تشخیص و درمان منجر به نابینایی و کم بینایی کودک می شود.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: معاینه چشم با E چارت و دستگاه اپتیک پلاس انجام می‌شود و در صورت نیاز کودک به بینایی سنج و در مرحله بعد چشم پزشک ارجاع خواهد شد.

باب الحوائجی از خانواده‌های دارای فرزند سه تا ۶ سال خواست برای سنجش بینایی کودکان خود هر سال یک مرتبه به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه کنند زیرا چشم کودکان در حال رشد و اختلالات بینایی هم پیش‌رونده است.

وی تصریح کرد: کودکانی که در طول طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی می شوند در صورت نیاز به کمک برای تامین هزینه عینک و جراحی چشم از طرف سازمان بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند.

سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان افزود: طرح غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ ساله سال گذشته با مشارکت ۳۹ هزار کودک سه تا ۶ ساله برای ۸۵ درصد از جامعه هدف با فراوانی بیشتر در شهرهای نهاوند، رزن، بهار و فامنین اجرا شد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن