Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بی‌توجهی به پرتکول‌ها ۴۶ واحد صنفی را در همدان پلمپ کرد

بی‌توجهی به پرتکول‌ها ۴۶ واحد صنفی را در همدان پلمپ کرد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۴۶ واحد متخلف در یک هفته گذشته در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی بیان کرد: واحدهای متخلف شامل ۲۲ سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۱۴ نانوایی و ۱۰ رستوران در استان همدان به علت بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده تعطیل شد.
وی اضافه کرد: همچنین در یک هفته گذشته ۳۹۶ واحد اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی استان معرفی شدند که بیشترین آنها شامل ۱۳۰ واحد صنعتی، ۱۲۴ واحد سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۷۷ نانوایی و ۲۳ رستوران است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۱۳۸ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.
رفعتی افزود: میانگین رعایت پروتکل بهداشت فردی ۸۵ درصد بوده و کمترین میزان رعایت بهداشت فردی متعلق به جایگاه های سوخت استان با ۶۹ درصد است.
وی ادامه داد: استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان رو به افزایش بوده و به میانگین ۸۵ درصد رسیده است با این وجود در بخش کشاورزی و دامپروری این آمار ۵۵ درصد است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: میانگین استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان نیز ۸۱ درصد بوده است و شرایط در پاساژها، جایگاه های سوخت، اماکن متبرکه، مساجد و سوپر مارکت و خواروبار فروشی مطلوب نیست.
رفعتی درباره فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بیان کرد: میزان رعایت این مولفه ۷۹ درصد است و پایانه مسافربری برون شهری با ۵۰ درصد، پلیس +۱۰ با ۵۵ درصد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی با ۶۷ درصد، جایگاه های سوخت با ۶۹ درصد و دفاتر پیشخوان با ۷۰ درصد کمترین میزان توجه به پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی را دارند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن