Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تخلفات دارویی را به ۱۹۰ اطلاع دهید

تخلفات دارویی را به ۱۹۰ اطلاع دهید

معاون غذا و داروی علوم‌پزشکی همدان گفت: با مراجعه به سایت ttac.ir می‌توان به استعلام آخرین قیمت مصوب دارو و تهیه آن پرداخت، به‌طوری‌که با استفاده از کد اصالت درج‌شده روی بسته‌بندی دارو و ارسال آن به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ می‌توان پس از ارسال پیامک، پاسخی که از مرکز سامانه دریافت می‌شود از تاریخ تولید و انقضا، اصالت دارو و آخرین قیمت مصوب آن مطلع شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، ایرج خدادادی افزود: علاوه‌بر این دو روش، می‌توان با نصب اپلیکیشن ttac بر روی گوشی‌های همراه اندروید و تبلت و درج و جست‌وجوی کد اصالت دارو و یا اسکن کدهای 2بعدی درج‌شده روی بسته دارو، در برنامه به اطلاعات فوق دسترسی پیدا کرد.
وی با بیان اینکه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در قیمت مصوب دارو تخلفات را به سامانه تلفنی ۱۹۰ بخش شکایت دارویی می‌توان اطلاع داد، عنوان کرد: همکاران ما در معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع را پیگیری می‌کنند و با داروخانه‌های متخلف برخورد جدی خواهد شد.
وی با اشاره به مغایرت زمانی تولید بسته‌بندی و تولید دارو، گفت: در برخی مواقع ممکن است تغییر قیمت دارو به‌دلیل وجود فاصله زمانی زیاد بین تاریخ تولید بسته‌بندی و تاریخ تولید آن دارو باشد و در این بین چون تولید دارو پس از تولید بسته‌بندی صورت گرفته، نیاز است تا هموطنان از راه‌های 3گانه استعلام، از آخرین نرخ مصوب آن مطلع شوند.
وی همچنین با تأکید بر این موضوع که با توجه به دسترسی فراگیر به گوشی‌های تلفن همراه، استعلام آخرین نرخ دارو زمان زیادی نمی‌خواهد، گفت: به هر ترتیب هموطنان ما می‌توانند درصورتی‌که در قیمت دارو شک دارند از راه‌های استعلام 3گانه، آخرین قیمت مصوب فروش را دریافت کنند چون قیمت روی جلد دارو به دلایل ذکرشده، ممکن است صحیح نباشد.
خدادادی تأکید کرد: درصورت مراجعه به داروخانه، شهروندان فاکتور ممهور به مهر داروخانه را باید دریافت کنند و سپس قیمت دارو را در سایت ttac.ir مشاهده کرده و اگر تخلفی در نرخ فروش دارو دیدند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن