Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی هشدار نسبت به پیک زمستانی کرونا در همدان

هشدار نسبت به پیک زمستانی کرونا در همدان

معاون درمان دانشگاه  معتقد است اگر مردم درباره رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي همراهي لازم را نكنند؛ در آغاز زمستان دوباره وارد پيك كرونا خواهيم شد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر ابراهيم جليلي گفت: به نظر مي‌رسد اگر 2 هفته تعطيلي كه داشتيم به مدت 2 هفته ديگر نيز تمديد مي شد، مطلوب بود و سير آرام تري از ابتلا به ويروس كرونا را شاهد بوديم، البته خوشبختانه درحال حاضر وضعيت بهتر است.
وي افزود: ستاد ملي مقابله با كرونا شاخص را براساس تعداد بستري بيماران مبتلا به كرونا گذاشته است و براساس تعداد بستري ها، اعلام وضعيت قرمز، نارنجي و زرد مي كند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي همدان، افزود: در هر صورت شاخص بستري مقياسي است كه موردنظر قرار مي گيرد، اين تصميم ستاد ملي مقابله با كروناست و براساس آن شهرها را دسته بندي مي‌كنند كه البته اين نكته‌اي قابل تأمل است.
وي با بيان اينكه با توجه به عادي شدن روند فعاليت‌ها و ساده انگاري برخي از مردم، ممكن است شاهد شوك دوباره كرونا در همدان باشيم، عنوان كرد: نمي‌توانيم آينده را پيش‌بيني كنيم، اما آن چيزي كه همين چند روزه شاهد هستيم، اين است كه حجم ترافيك درون شهري نسبت به هفته پيش به شدت افزايش پيدا كرده است.
دکتر جلیلی با اشاره به تأثير شرايط آب و هوايي بر شدت بيماري، بيان كرد: فكر مي كنم با توجه به ادامه روندي كه اكنون داريم، اگر مردم دستورالعمل هاي بهداشتي را اجرا نكنند، يعني اگر در پايان اين ماه و در آغاز زمستان كنترل و رعايت نشود، دوباره وارد پيك زمستاني كرونا خواهيم شد.
وی تأكيد كرد: در 24 ساعت گذشته 357 نفر با شرايط و علائم مشكوك به كرونا به بيمارستان هاي همدان مراجعه كرده اند كه از اين تعداد 85 نفر وضعيت عادي، 18 نفر از آنان در ICU هستند و از ابتداي بيماري تاكنون 9 هزار و 443 تن در همدان به كرونا مبتلا شده اند كه متأسفانه از اين تعداد هزار و 319 تن جان خود را از دست داده اند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن