Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی برف‌روبی پنج هزار کیلومتر از راه‌های همدان

برف‌روبی پنج هزار کیلومتر از راه‌های همدان

سرپرست معاونت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: پنج هزار و ۱۵۰ کیلومتر از جاده های برون شهری این استان از روز گذشته و به دنبال بارش برف سنگین، برف روبی و پاکسازی شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، مسعود رستمی افزود: ریزش برف که از ساعات اولیه صبح دیروز در همه محورهای ارتباطی استان همدان آغاز شد، تا صبح امروز نیز در بسیاری از نقاط استان ادامه داشت.
وی اظهار داشت: حجم سنگین برف و لغزندگی محورهای کوهستانی استان، همراه  داشتن زنجیر چرخ برای خودروها را ضروری کرد به نحوی که امکان تردد خودرو بدون زنجیر چرخ در گردنه‌های گرمک و گل‌تپه وجود نداشت.
رستمی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار تن ماسه و نمک در انبارهای راهداری استان همدان ذخیره شده، بیان کرد: حدود یک هزار و ۶۱۰ تن ماسه و نمک طی ۴۸ ساعت گذشته به منظور جلوگیری از انسداد و بازگشایی احتمالی راهها، بر سطوح جاده‌های استان پاشیده شده است.
وی یادآوری با اشاره به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان همدان، گفت: ۵۴۰ نیرو با بکارگیری ۳۰۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری از صبح دیروز کار پاکسازی جاده های اصلی و فرعی استان را آغاز کرده اند که عملیات برفروبی و پاکسازی محورهای مناطق شرقی و شمالی استان تا بامداد امروز ادامه داشت.
سرپرست معاونت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه هم اکنون مه رقیق و متناوب گردنه‌های استان را فراگرفته، خاطرنشان کرد: در برخی از گردنه‌های استان همدان غلظت مه زیاد است و رانندگان باید با دقت بالا و سرعت مطمئن در این محورها رانندگی کنند.
وی تاکید کرد: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را همراه داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن