Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز خدماتی همدان

نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز خدماتی همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به اینکه بیشترین دغدغه حوزه سلامت، تجمع افراد در مراکز خدماتی نظیر دفاتر پیشخوان، قضایی، شماره‌گذاری خودرو و اداره پست و بالا رفتن احتمال ابتلا به کرونا در این مراکز است بنابراین بهترین راهکار اینترنتی شدن نوبت‌دهی با هدف کاهش تجمع افراد است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در شیوع ویروس کرونا گردهمایی و تجمع افراد است بنابراین باید زمینه این تجمع ها را با استفاده از ظرفیت های موجود به حداقل رساند.
وی اضافه کرد: اینترنتی شدن نوبت‌دهی برای ارائه خدمات موجب حضور افراد در ساعت تعیین شده برای دریافت خدمت مورد نیاز و پرهیز از تجمع و ازدحام آنها در دفاتر خدماتی می‌شود.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: علاوه بر راه اندازی سیستم نوبت دهی باید سیستم‌های تهویه هوا در این قبیل مراکز تعبیه شود چرا که اغلب آنها سیستمی برای گردش هوا ندارند.
رفعتی تاکید کرد: با توجه به ورود به فصل سرما و ضرورت بسته ماندن در و پنجره برای گرم نگه داشتن فضای کار، ضرورت استفاده از سیستم تهویه برای گردش هوای سالم بیشتر احساس می‌شود.
وی گفت: ۱۸ مورد بازرسی از ۲۵ دفتر پلیس+۱۰ فعال در همدان صورت گرفت که ۷۲ درصد بهداشت و حفاظت،  ۷۸ درصد استفاده از ماسک و ۵۶ درصد فاصله گذاری اجتماعی رعایت کردند و یک مورد به مرجع قضایی معرفی شد.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان افزود: همچنین ۴۷ بازرسی از ۱۱۲ دفتر پیشخوان دولت در یک هفته گذشته صورت گرفته است که ۷۰  درصد بهداشت و حفاظت،  ۷۲ درصد استفاده از ماسک و ۴۷ درصد فاصله گذاری اجتماعی رعایت کردند.
رفعتی اظهار داشت: به دنبال بازرسی های صورت گرفته از ۱۳ مرکز شماره گذاری و معاینه فنی مشخص شد که ۲۵ درصد بهداشت و حفاظت،  ۲۵ درصد استفاده از ماسک و ۲۵  درصد فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌کنند.
وی بیان کرد:سه هزار و ۳۹۸ بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان صورت گرفت که در  ۷۶ درصد معادل ۲ هزار و ۵۷۵ مورد بهداشت فردی از سوی متصدیان رعایت شده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد:  ۲ هزار و ۳۶۶ واحد معادل ۷۰ درصد نسبت به زدن ماسک توجه داشتند و در یک هزار و ۹۶۰ واحد معادل ۵۸ درصد مجموع واحدها فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده است.
رفعتی اضافه کرد: ۵۹۳ واحد به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که شامل متصدیان ۲۲۲ سوپر مارکت و خواربار فروشی، ۱۹۵ کارگاه ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر، ۷۶ نانوایی، ۳۳ رستوران، ۱۹ اماکن متبرکه و مسجد، ۱۳ فروشگاه زنجیره ای، هفت داروخانه، ۶ پاساژ و مطب، بیمارستان و مرکز جراحی محدود، آرامستان، بانک، جایگاه سوخت، دفاتر پیشخوان و پلیس + ۱۰ است.
وی اظهار داشت: همچنین ۳۴ سوپرمارکت، نانوایی، کارگاه و صنایع کوچک، مطب، رستوران و فروشگاه زنجیره ای به علت بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده با حکم مقام قضایی پلمب شدند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن