Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی علائم دارید در قرنطینه بمانید/ افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا در همدان

علائم دارید در قرنطینه بمانید/ افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: بیماران دارای علائم تنفسی و مشکوک به کرونا نباید منتظر نتیجه تست پی‌سی‌آر بمانند بلکه ضروری است پس از بروز اولین علامت سریعا خود را قرنطینه کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر منوچهر کرمی اظهار داشت: با توجه به اینکه نتیجه تست «پی‌سیآر» در برخی بیماران مبتلا به کرونا منفی کاذب است، تصریح کرد: بنابراین لازم است همه بیماران دارای علائم تنفسی و مشکوک به کرونا بدون توجه به نتیجه این تست نسبت به قرنطینه 14 روزه خود اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه بیماران بلافاصله پس از اینکه نتیجه تست پی‌سی‌آر منفی اعلام می‌شود به اطمینان خاطر رسیده و در اماکن عمومی و جمع‌های خانوادگی حاضر می‌شوند، افزود: اگر نتیجه تست پی‌سی‌آر به صورت منفی کاذب باشد، بیمار به عنوان ناقل قادر به انتقال ویروس به اطرافیانش است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در پیک سوم کرونا درصد مبتلایان درون خانوادگی افزایش یافته است، تصریح کرد: باید رفت‌ و‌ آمدهای خانوادگی به حداقل برسد و از برگزاری هرگونه میهمانی و دورهمی خودداری شود.
کرمی به اهمیت استفاده از ماسک در کاهش شانس ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر ماسک باید شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله یک‌ و نیم متری از دیگران فراموش نشود.
وی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ دارو و واکسن قطعی برای مقابله با ویروس کرونا ساخته نشده است، اظهار داشت: استان همدان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد و درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کاهش یافته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بهترین و مطمئن‌ترین راه در امان ماندن از بیماری کرونا، در خانه ماندن است، عنوان کرد: در موج سوم کرونا تعداد بیماران بدحال و نیازمند بستری افزایش یافته است.
کرمی با تاکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک یک مسئولیت مهم اجتماعی است، تصریح کرد: ممکن است برخی بیماران در ظاهر سالم و بدون علامت باشند اما با این حال قادرند به عنوان ناقل بیماری دیگران را آلوده کنند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن