Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در همدان از دیگر استان‌ها بودند

۲۰ درصد مبتلایان به کرونا در همدان از دیگر استان‌ها بودند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 18 تا 22 درصد مبتلایان بستری کرونا در همدان از استان‌های دیگر بودند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر رشید حیدری‌مقدم در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه که با حضور رئیس مرکز مدیریت شبکهوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شده بود اظهار داشت: کرونا همه معادلات سیاسی اجتماعی و اقتصادی دنیا را تغییر داد و دنیای پساکرونا دنیای دیگری خواهد بود که اغلب قواعد و چارچوب‌ها در آن تغییر کرده‌است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه منافع ملی خط قرمز ماست خاطرنشان کرد: اگرچه ویروس کووید19 کشور را با بار کاری مضاعفی مواجه کرد اما موجی از همدلی و تلاش که در ایام شیوع بیماری کووید 19 شکل گرفت گواه همدلی و تلاش در حفظ منافع ملی است، در همین راستا ما در همین استان می‌توانیم با تولیدات خود به 12 استان ماسک بدهیم و در تأمین گان و شیلد و دیگر ابزار محافظت فردی نیز خودکفا هستیم. 
وی اضافه کرد: پیش از شیوع این بیماری، ظرفیت تخت‌های استان 3 هزار و 200 تخت بود و جمعیت استان بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر است بنابراین ما به جای آنکه در روزهای نخست، مقابله با بیماری را در بیمارستان‌ها دنبال کنیم به خانه‌های بهداشت منتقل کردیم و از پایه، غربالگری و شناسایی را آغاز کردیم.
این مقام مسئول با یادآوری این نکته که در 7ماه ابتدایی شیوع کرونا هیچ‌وقت استان در شرایط قرمز قرار نگرفته بود تبیین کرد: مراسم‌های عروسی و دورهمی و سفرهای متعدد در هفته‌ها و روزهای آخر فصل تابستان و پس از آن عزاداری‌های ایام محرم و همزمانی آن با گشایش مدارس که اشتباه استراتژیکی در آموزش و پرورش بود، گستره شیوع را تا قرمز شدن وضعیت استان پیش برد و متأسفانه ویروسی که در فضای بیرون جولان می‌داد با ورود دانش‌آموزان به فضای مدارس وارد خانواده‌ها شد.
وی همچنین با اعلام آمادگی در پذیرش تجارب و ایده‌های مختلف در بهبود مدیریت این شرایط، عنوان کرد: ساختار شبکه نیازمند بازنگری مجدد است زیرا با ابزار دیروز و حتی امروز نمی‌توانیم فردا را مدیریت کنیم، ما ناچار هستیم اتفاقات روز را بر ساختار شبکه مدیریت کنیم.
دکتر حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه 18 تا 22 درصد مبتلایان بستری کرونا در سطح استان از استان‌های دیگر بودند گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر نزدیک 500 پروژه عمرانی در سطح استان انجام شده و تمام بیمارستان‌ها نیز بازسازی شده‌اند و تا 30 سال آینده استان را از افتتاح پروژه جدید بی‌نیاز خواهد کرد.
وی با بیان اینکه 3 هزار میلیارد تومان انواع تجهیزات‌ "های‌تِک" وارد استان شده است گفت: یکی از اقدامات مؤثر و کم‌نظیر استان راه‌اندازی آزمایشگاه جامع بیماری‌های نوپدید است که در منطقه غرب کشور بسیار لازم و تأثیرگذار خواهد بود. 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن